Lummeldagje.

Zuid-Afrika, Franschhoek

Vandaag hebben we heerlijk genoten van de rust in de tuin van Plumwood. Na het ontbijt wat gelummeld en het blog bijgewerkt. Dat laatste kost vanwege traag en soms vrijwel afwezig internet meer tijd dan je er feitelijk voor nodig hebt. Maar ach, we hebben geen haast. Tegen 13.00 uur zijn we even het dorp in gelopen, inschattend dat het grootste deel van het winkelend volk dan aan de lunch zou zitten. En haha, dat was ook zo: Terrassen vol, winkeltjes leeg. Dus zo konden we zelf even in alle rust onze slag slaan. Het olifantje van ironwood werd door de aardige vrouw in het winkeltje met behulp van schoenpoets (!) omgetoverd van “original colour” naar “dark shiny”. Interessant kijkje in de keuken van de houtsculptuur business. 😃
Na een salade en een kop koffie zijn we weer snel terug gegaan naar Plumwood om verder te luieren. Append met NL kregen we goed nieuws: Arthur had een steengoede eindevaluatie op zijn werk (wij trots!) en mijn leidinggevende bij de GGD, Tessa, die vanwege de naderende verzelfstandiging opnieuw moest solliciteren, blijft en daar zijn wij als collega’s ook heel blij mee!
‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant om de hoek: “Reuben’s”. Opgezet door een selfmade chef, die inmiddels is doorgestoten naar de top van Zuid-Afrika. We zeiden nog tegen elkaar dat het waarschijnlijk heel lang zou duren voordat we ergens weer zo lekker klaargemaakt lamb neck and loin zouden eten. De rode wijn droeg de toepasselijke naam “Rainbow’s End”. En zo kwam aan alwéér een mooie dag een eind.
En Ajax won van Lille! Ook mooi!