Geiten, sigaartje en Casa Hernandez

Argentinië, Cafayate

23/10
Na het ontbijt hebben we nog wat rondgelopen door het zonnige centrumpje van Cafayate, even in wat indiaanse arts & craftswinkeltjes gesnuffeld en foto's gemaakt.
Om 10.30 uur gingen we met proviand en een volle tank en route.
Boven Cafayate verlieten we de Ruta Quarenta (RN40) en pakten de RN68 naar Salta, de "Ruta de vino".
Was het landschap gisteren nog een Argentijnse variant op de Groningse "Lange Leegte", vandaag was de route weer heel afwisselend. Daarbij hadden we voor dit laatste deel tot Salta veel minder kilometers voor de boeg, dus veel tijd om hier en daar te stoppen om te genieten van het uitzicht of van een vakantiesigaartje 😉!
Filmpje: (soms vergeet ik horizontaal te filmen met mijn telefoon. Excuus!)

Wat was het weer prachtig waar we doorheen kwamen! Ik had mijn telefoon/camera bijna voortdurend bij de hand.

Op een gegeven moment liep er zomaar een geitenkudde langs de weg, waarschijnlijk op zoek naar de rivierbedding waar een stroompje water doorheen ging.
Later stak een andere groep geiten voor onze neus de weg over.
Filmpje:

En we zagen nog altijd 1400 m. op de hoogtemeter.
Je kan blíjven fotograferen: na iedere bocht volgt weer een wow!- moment!
80 km. voor Salta kwamen we in wat vlakker land en heb ik de eerste foto's van de beroemde Argentijnse koeien kunnen maken. Daarvoor stapten we even langs de weg uit de auto en hoorden en zagen toen ook een hele troep papagaaien in een boom. In verschillende kleuren. Het was een bijzonder gezicht! (En een hoop herrie ook, haha!)
Filmpje: (helaas weer een verticaaltje 🙄)

Rond 14.15 uur waren we in Salta en hebben daar, voor een eerste indruk, een salade gegeten op het centrale plein.
Daarna zijn we doorgereden naar San Lorenzo, een groen dorp vlakbij Salta, waar onze B&B zat.
Casa Hernandez wordt gerund door Alex en Rijkje, Nederlanders die, na vele omzwervingen, hier 10 jaar geleden gesettled zijn. Hun website www.lacasahernandez.com.ar geeft een leuke indruk van hoe het hier is.
Er zaten gisteren nog twee stellen: Nederlanders en Belgen (uit Gent, Johan!). Dat klikte gelijk en we hebben tot 21.00 uur in de tuin zitten praten en lachen en borrelen. Daarna met z'n zessen een hap gegeten in een naburig restaurantje. Heel gezellige avond!

Vandaag (24/10) zijn beide stellen weer verder gereisd. Wij doen deze ochtend even wat óók gedaan moet worden: een wasje, een blogje schrijven en foto's en filmpjes ervoor uitzoeken, nadenken over de terugroute naar Mendoza: de tussenstops en accommodatie regelen. Dat soort dingetjes, die horen bij een reis, die niet helemaal voorgeprogrammeerd is. De flexibiliteit ervan weegt voor ons ruimschoots op tegen wat gepuzzel zo nu en dan. En met internet bij de hand kan je eigenlijk alles in een handomdraai regelen.
Tot later!

Wat een bijzondere stilte op het sigaar-filmpje. En wat een tegenstelling tot de papegaaien!

Femke 2017-10-24 17:57:11

Heerlijk blogje weer en dat dat laatste geitje Nederlands verstaat!

Roos 2017-10-24 19:06:17

Confronterend om mijn buik van de zijkant te zien in plaats van van boven. Moet aan gewerkt worden. Maar ja, bijna iedere dag 300 gram biefstuk en wat bier…

Rombout 2017-10-24 20:04:02

Ha, ha, jullie mogen best praten bij de filmpjes. Wel leuk trouwens die filmpjes, en je ziet geen mens onderweg bijna, alleen maar wilde dieren? Veel plezier nog. gr Roelien

Roelien 2017-10-24 20:31:31

Het ziet er allemaal weer stralend uit,,In R,alp liep op een vroege ochtend ook een hele kudde geiten over straat,zonder begeleider!! Ik ga vandaag weer naar huis.Met een gerust hart laat ik de poezen achter,ze worden werkelijk fantastisch goed verzorgd door de "Poezen Thuiszorg"!,Vanuit Velp volg ik de rest van jullie verslagen.Geniet er nog volop van.