Canyonlands

Verenigde Staten, Moab

Om half 8 rijden we naar Canyonlands. Gezien het weekend word er extra drukte verwacht. We rijden meteen het park door naar Grand View Point Overlook. Daar kijken we uit over een super mooie canyon en in de verte zien we de Colorado rivier, die ook door de Grand Canyon loopt. We lopen 1 mile langs de afgrond en weer terug. We zien onder ons in de Lower Basin Zone de White Rim (wit steen).
Vervolgens verzetten we de auto een stuk richting noordwaards om de white rim trail te lopen. Echter na 1 mile vinden we het toch niet veilig genoeg voor Hayley, het zijn echt geitenpaden op een stijle wand. We lopen terug en besluiten de White Rim Overlook te lopen. We kijken rechts uit op het Monument Basin dat onderdeel is van White Rim.
Op de terugweg zien we zo veel auto's en staan de parkeerplaatsen vol dat we de Mesa Arch overslaan en naar huis rijden.
We eten een burger bij Wendy's en stoppen nog bij The Rock Shop. (Geen foto) En kopen een mooie steen als herinnering.
We spelen een aantal spelletjes met Hayley in de middag en we kijken wel of we in de late middag nog Arches aandoen.
Eerlijk is eerlijk, we hebben al zo veel gezien en gelopen. We zijn wel toe aan rust. Morgen 4,5 uur rijden naar die rust lokatie: st. George. Waar we in ieder geval hopen bij een BBQ restaurant te eten, te zwemmen en misschien nog een natuurpark aan te doen, in de midweek dat we daar zijn.