Zion dag 2

Verenigde Staten, St. George

Vandaag gaat om 5.50 uur de wekker. Om 6.30 uur zijn we gegeten aangekleed en dankzij de voorbereiding van gisteravond: eten en drinken, klaar om te gaan.
Om 7.30 uur komen we aan bij Zion National Park. Nu kunnen we wel gratis parkeren.
We starten bij de auto meteen aan Watchmens Trail. De 5,6km die we afleggen gaan vrij stijl omhoog met soms smalle paadjes en eindigt op een plateau met uitzicht over de vallei van Zion. We kunnen Springdale zien, de bergen 'Towers of the Virgin' en het laag gelegen deel van Zion Canyon.
We zien veel planten in bloei (de cactussen nog niet) en zien een grote Western Tiger Swallowtail butterfly. Hier zitten nauwelijks eekhoorns en de vogels hoor je wel maar zie je niet (goed).
De wandeling kost ons 2 uur. Hayley is super goed bezig geweest met een kleine struikeling aan het einde. Omdat ze op de tegenliggers aan het letten was en niet op de stenen die voor haar voeten lagen. Netjes opgevangen en dus alleen de knieën en de handen bezeerd. Misschien word het blauw, maar na de schrik stapt ze gewoon weer door.
In het Visitors Centre kopen we rond 10-11uur souvenirs om thuis in de letterbak te stoppen.
We gaan weer richting huis om wat bij te komen, te zwemmen en te rusten. Het is natuurlijk ook een vakantie om bij te komen.
Morgen in alle rust weer inpakken om naar Las Vegas te rijden. Waar we gaan shoppen, chillen en hopelijk weer zwemmen. Dit keer een studio ipv een Motel geboekt. Vlak bij de Strip, dat dan weer wel.