Monterney Aquarium

Verenigde Staten, Monterey

Zo de dag begint vroeg (6.40uur) en we staan om 7 uur voor de ontbijt zaal. Helaas is ze niet op tijd klaar, zijn dingen niet aangevuld of het wafelijzer niet meer anti-aanbak.
We besluiten om alles toch weer in te pakken en dichter naar het vliegveld te verhuizen vandaag. We zitten in de ochtend naar de reistijd (2.20uur) te kijken en de vele ongelukken onderweg. Omdat we geen internet hebben onderweg is dat een groot risico. Vanaf Monterey kun je 2 a 3 kanten op om naar het vliegveld te komen. We boeken een Holiday Inn Express 3km van het vliegveld.

Het is 8.30 uur als alles klaar ligt en wij naar het Aquarium "afreizen".
Het is nog geen 5 km van ons motel en we parkeren lekker dichtbij het Aquarium. We hebben dus een dik uur om even rond te lopen en bij een Starbucks koffie te drinken. Er is verder nog niks open, maar het oogt lekker authentiek en gezellig. Het hele complex van de sardientjesfabriek is omgetoverd tot aquarium, shops, restaurants en hotels. Erg leuk.
Om 9.45 uur staan we voor het Aquarium, om 9.50 uur pre-openen ze zodat je binnen nog even verder kan wachten. Normaal schijnt het hier super druk te zijn in de ochtend, maar dat valt vandaag reuzen mee.
Mijn rugzak moet worden bekeken en we gebruiken dit meteen om tips te vragen aan de jonge man met de chique krul-snor.
We gaan eerst naar het grote Zeewier exhibit kijken, met allerlei onderwater tankjes erom heen (allerlei zee sterren en annemone). We lopen door de vogel exhibit om na een half uur te zien hoe de zeeotters worden gevoerd. Er word een hoop bij verteld, dat is erg fijn. Vervolgens lopen we naar de Diepe-Oceaan exhibit waar de grote vissen als tonijn en hamerhaai worden gevoerd en als 2e wordt de grote school sardientjes gevoerd. Ook hier is een mevrouw uitleg aan het geven.
We lopen terug door de kwallen verzameling, wat ik erg fascinerend vond. En zo hebben we er dik 2 uur rondgelopen. In de shop steunen we nog even extra het Aquarium door souvenirs mee te nemen!

We lopen nog even rond na de lunch in Monterney en gaan dan terug naar het Motel om vervolgens een dag te vroeg uit te checken en richting San Francisco terug te rijden.
We voelen ons er een stuk fijner bij. Minder vroeg op, we zijn er zo en hoeven Hayley niet te haasten. (Die doet "lang" over ontbijten)
Morgen is voor ons een lange dag, we gaan vooruit in de tijd. We gaan dus op vrijdag om 13.10 uur het vliegtuig in (KL0606). En komen dan zaterdag ochtend 9.05 uur aan.
Ik zal er een verslag overschrijven na de landing of zelfs pas later die dag.

Alvast bedankt voor het mee lezen en tot snel allemaal!

Weer een leuk verslag om te lezen. Het was gisteren zo leuk en lief dat jullie mij nog belde via de app. Juist op het start moment van mijn afscheidsfeestje in de Bonheur. Wij wensen jullie een hele goede reis terug en kunnen niet wachten om al die verhalen te horen. Een hele dikke knuffel! Liefs