Yellowstone national park

Verenigde Staten, Rexburg

Zie dit als een teken van leven. Het was een lange enerverende dag. Ik ben et moe van.
Morgen sneeuwt en vriest het in Yellowstone en Gand Teton. Het lijkt een verplichte rustdag te worden. In ieder geval dit blog bijwerken en mijn vol geschoten SD kaart van mijn mooie Nikon camera legen...

Daglatere toevoeging:
We hebben lekker uitgeslapen. Na het ontbijt moesten we nog een stuk rijden voordat we het mooie natuurgebied Yellowstone National Park bereikten.
Tussen ongeveer 10 en half 5 zijn we in het mooie park geweest. Omdat er sneeuw voor morgen op het programma stond hebben we zo veel mogelijk in die tijd gestopt om zo veel mogelijk te zien.
Eerst helemaal naar het Noorden Mammoth Hot Springs. Dan terug omlaag om te stoppen bij Roaring Mountain en Nymph Lake. Die laatste was niet zo mooi al de naam deed vermoeden, maar dat lagt vast een de donkere wolken en het gebrek aan zon licht op dat moment. Tijdens de tocht 2x een wolf gezien (zelfde?) en een hoop Bisons van dichtbij en verweg. Ook in de lage gebieden met rivieren/poelen waar de meeste sneeuw is weggesmolten zagen we ook een paar Greater Yellowlegs lopen. Ook zien we gewone eenden en de grote Canadese Ganzen zijn hier ook.
Door gereden helemaal naar het zuiden om geiser Old Faithful tegen 13.19uur de lucht in te zien spuiten! Wat een timing, we hebben er een kleine 10 minuten voor moeten wachten. We werden afgeleid door Hayley's optreden, een hele blauwe Mountain Bluebird en de Bison die rustig stond te grazen.
Hier is ook een giftshop en nemen we ook een souvenir mee.
Op de terugweg richting het westen (terug naar de uitgang) zijn we gestopt bij Black Sand Geyser Basin, waar ook een Bison voorbij kwam. Als laatste bezochten we Mid Way Geyser Basin met het Prisma pool die door het stoom slecht te zien was. Wel leuke foto in de stoom van ons kunnen maken.
Langs de weg west waar we langs graslanden en de Madison River rijden zien we net als in 2017 een hoop Bisons bij elkaar zagen.
Laat thuis, de wind en alles rond de Nul en zes graden hebben we achter ons gelaten op weg terug naar Rexburg.
Toppunt van Staten bezoeken: Idaho, Montana en Wyoming!

Een rustdag is heerlijk en hoort natuurlijk ook bij een vakantie !

Anneke 2024-05-01 08:34:08

Weer mooie herinneringen gemaakt. En prachtige foto's

Anita 2024-05-01 20:18:01

Prachtige foto’s! Wat een contrast met de 25 graden hier vandaag. Relax ze ook dan kan het lekker indalen wat je allemaal doet.