Dag 2 Yellowstone

Verenigde Staten, Saint Anthony

In Noord Yellowstone wilden we graag nog Norris Geyser Basin en 34km noordelijker en hoger de Mammoth Hot Springs bezoeken.

De ergste sneeuw is in de nacht gevallen. Op weg naar Yellowstone leek het allemaal wel mee te vallen, maar hoe dichterbij we kwamen hoe meer de omstandigheden verslechterden. De wegen waren wel overwegend schoon, maar de sneeuw bleef vallen ​en uiteindelijk redelijk goed liggen. Hierdoor bleken nog twee wegen dicht te zijn in het park. Helaas kunnen we niet naar Mammoth. We hebben ons rond Norris Geyser Basin begeven. Dat is op 2285 meter hoogte. Met lichte sneeuw en met -2 graden een rondje van 4km gelopen. Tegen half 2 waren we nog wel warm maar al 'n beetje klam, dus richting huis. Via de McDonalds een lekkere MacCafe om op te warmen genomen en naar huis.
Wederom bizons gezien en een hoop roofvogels (helaas geen foto). De Amerikaanse Adelaar helaas niet gespot...

Het weer.
Snow showers. High 31F. Winds WSW at 5 to 10 mph. Chance of snow 60%. About one inch of snow expected.

Leuk zo'n late wintersport 🎿

Rob 2017-05-18 08:31:18

Goeie morgen allebei Het is wel mooi zo met die sneeuw in de bergen. Nog veel plezier. groetjes

Anita en Ad 2017-05-18 16:00:26

ziet er goed uit, mooie foto's!