Weeki Wachee

Verenigde Staten, Hernando County

Dag 12
Naar de overkant, Weeki Wachee bezoeken.
Om 9 uur gaat het park open, dus wij zijn uiteraard op tijd bij de auto. Echter gaat er een lampje branden dat de linkerband te weinig spanning heeft. Snel rijden we 1 blok baar het bezine station en fixen het probleem. En om 2 over 9 zijn we in het park. We reserveren de boot om 12 uur en gaan naar het strandje.
De stoelen zijn nat, de wind maakt het fris (graad of 17) en heel bijzonder het water dat altijd rond de 30 graden is! We potjebaden, zien vissen springen en wachten op het leukste moment van de dag!
Om 11 uur is de zeemeerminnen show! Al jaren word dit opgevoerd, we zijn er vroeg bij. We zitten rechts van het midden op het onderste bankje. We kunnen het goed zien! De staarten zijn mooi, het zijn 4 zeemeerminnen en er is een Stalmeesteres die het verhaal houd (ze praat onderwater en wij horen het door de speaker). Ze zwemmen en draaien zo mooi, dat Hayley danst en klapt zonder de ogen van het raam te halen.

We gaan bootje varen om 12 uur, erg leuk! 25 min op de kristal heldere uitloper van de bron/spring. Zien aalscholver, kleine eendjes, vissen en verschillende soorten schildpadjes. De zeekoeien zijn niet hier te bewonderen helaas. (Waren we toch maar even naar Bleu Spring geweest 4dgn terug...)

Hayley is moe, dus een 2e show zit er niet in om half 2.

In de middag springen we hier in het zwembad, de wind is wat gaan liggen en de temperatuur tov vanochtend zeker naar een graat of 27 gestegen. Na 2keer kopje onder en pappa in het grote zwembad, besluit Hayley dat ze daar ook wil zwemmen. Toch als het puntje bij paaltje komt, komt ze niet verder als bij mamma op de heup tot navel diep. Ze wil eruit en krijgt het koud v h natte UV shirt. Dus de laatste 30-45min ingesmeerd en lekker in blote bast pootje baden in het kinderbad.

Weer een super mooie dag daar achter de rug, Hier stormt het nog steeds. Hoop dat het volgend weekend beter is als we naar Terschelling gaan. Straks nog ff bellen samen! Knuffel 🥰

Anneke 2020-02-16 08:28:44

Het is mooi om te zien hoe jullie genieten van deze vakantie. Kusjes aan onze zeemeermin in spe. xxx