Zion dag 1

Verenigde Staten, St. George

We maken deze ochtend nog geen haast, ontbijten tegen 7 uur en rond 8 uur gaan we naar Zion. Het is een uur rijden. We hopen bij het Visitors Centre gratis te parkeren. Helaas > terug het dorp Springdale in om betaald te parkeren.
We gaan met de gratis bus shuttle terug naar het Visitors Centre, waar we entree met onze Alliance Pass krijgen. Met een shuttle bus worden we het park ingereden. Daar horen we ook dat Zion plek 2 van meest bezochte parken van de USA is! Morgen de wekker maar zetten.
We stappen aan het einde uit bij The Narrows. Waar normaal in de rivier gehiked kan worden, nu niet ivm te veel en te hard stromend water. Het record aan sneeuw bij Yosemite is hier vooral 'nattere winter dan normaal'. Op en neer het pad langs de rivier is 3,5 km. Veel squirrels zijn hier te vinden en mooie uitzichten door de bochten. Uiteraard zie je veel aangespoeld hout en modder op aan/op de bedding.

We lunchen om 11.30 uur kort bij de bushalte in de schaduw en gaan met de bus een stukje terug om naar Weeping Rock Trail te gaan 0,6 km. Stijl omhoog naar een hangende tuin te kijken, met varens en bloemen (geen gsm foto van)
Als laatste is The Grotto Trail te gaan 1,6 km. Dan met de bus het park weer uit.

Zo eindigt de dag wat vroeger in Zion, maar Hayley vind het wel genoeg. Wederom word er gevraag 'wanneer gaan we zwemmen? Ik heb het zo warm, ik begin echt te zweten hoor!'

Op weg terug naar het Motel gestopt bij de Walmart in Hurricane en een BBQ shop in St George. Er gaan 9! Rubs mee naar huis en we hebben er veeeeeeel meer geproefd, aardige eigenaar echt even mee staan buurten.

Uiteraard is er gezwommen (geen foto's) en er is een wasje gedraaid.

Wat knap lieve Hayley dat je als die mooie routes loopt!👍 …..maar er is natuurlijk goed op getraind 😘 Heerlijk genieten samen Liefs