Laatste dag toerist in Istanbul

Turkije, Istanboel

Goedemiddag volgers

Nu echt onze laatste dag, morgen zaterdag ochtend vliegen we terug naar Amsterdam.
Vanmorgen eerst de fietsen uit elkaar gehaald, daar worden we (Ton) best handig in. Binnen een uur zaten ze beide in de tas.
Voor twaalf uur hadden we een boot tocht op de Bosporus geboekt. We kwamen er een meisje uit Zoetermeer tegen en konden even Nederlands praten
Was erg leuk in het Engels kregen we ook nog uitleg.
De bosporusbrug goed kunnen bekijken. Ook nog een dolfijn gezien. Dat was best bijzonder.
Een hapje eten, daar moet je echt je best voor doen. Er komen steeds meer voetbal fans nu. Niet dat je er last van hebt maar ze zijn luidruchtig.
Normaal is het hier al druk maar nu .... echt druk.
Vanmiddag zijn we nog naar yerebatan sarnici geweest. Nu dat is een ondergronds water reservoir van de Romeinen.
Best knap als je dat van binnen ziet. Er kon water in voor de hele stad. Dit hebben ze gemaakt om altijd water te hebben. Als Istanbul omsingeld werd, en dat gebeurde nog wel eens in die tijd, dan werd het water altijd vergiftigd en daar hadden ze nu geen last meer van.

Gisteren ook nog een dame in nood geholpen.
Wij zochten een wc , gevonden was het er een met klapdeuren. Een dame was helemaal in paniek op zoek naar een muntje van 1 lira.
Ik heb het muntje gelijk aan haar gegeven. Ik zal het nooit meer vergeten!!!.

Nu een drankje en dan de tassen weer klaar maken voor morgen ochtend. Om 6 uur gaat de wekker.

Ton en Els

Was weer leuk om te volgen, goede reis terug.

Dirk 2023-06-09 16:19:30

Mooie foto's en weer een mooi verhaal. Je kan altijd nog schrijfster worden. Leuk samen op de foto. Goede terug reis en bedankt voor de leuke verhalen en prachtige foto's

Cees 2023-06-09 16:22:07

Was weer leuk om jullie te volgen. Goede reis terug, Prachtige foto’s, ik zou als ik jou was voor fotograaf gaanπŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ‘πŸ‘

Joke 2023-06-09 17:11:58

Fijne terug reis is hier nu ook lekker warm. Waren mooie verhalen en foto's.

Jan en marrie 2023-06-09 17:22:40

Dank dat ik weer mee mocht genieten. Goede reis terug naar het warme Nederland.

Angela 2023-06-09 17:39:47

Nou dan heb je je andere bedelaktie weer gecompenseerd πŸ€ͺ K zie je gauw!

Ria 2023-06-09 17:50:22

Nou jullie hebben wel genoten hΓ©. Istanbul is een interessante stad.. , goeie vlucht morgen. Groetjes uit Gouda

Tonny 2023-06-09 19:25:03

Weer een mooie dag 😎 jullie hebben er uit gehaald wat er in zat πŸ’ͺ Els ten voeten uit 😜😜. Alles benutten πŸ₯³ morgen naar huis 🏑 Jammer dat we geen verhaal meer krijgen πŸ₯΄ Maar he maandag zijn wij er weer πŸ‘ŒπŸ‘Œ Geniet van jullie laatste dagen vakantie 😍 Het zwembad is open dussssss met gierende bandjes naar beneden πŸ˜‰πŸ˜˜

Tineke Mak 2023-06-09 19:55:47

Wat een mooie reis en fijne herinneringen hebben jullie gemaakt . Kunnen jullie lang op terug kijken Tot volgende week ( in gewone kleding hoop ik πŸ˜‚)

Veronique 2023-06-09 20:19:36

Goeie reis terug!

sianne 2023-06-10 08:56:57

Mooi met al die kleuren Vond het weer leuk om jullie te volgen Het zit er weer op ik zie je van de week

Sonja 2023-06-10 22:35:37

Wauw jullie hebben een prachtige reis gemaakt zeg! Goeie vlucht richting Amsterdam! Ada