Gabela naar Ravno

Bosnië en Herzegovina, Ravno

Goedemiddag volgers.

Toen we gisteren middag ons motel met feestzaal hadden gevonden was het er een beetje druk met auto's. Er was een doop feest aan de gang met het hele dorp of zo.
Maar om 18.30 was dit afgelopen en keerde de rust terug.
Er was ook nog een groep Nederlandse studenten uit Rotterdam van het Albeda college sport klas.
Eerst gezellig met de twee begeleiders zitten praten tot zij moesten gaan eten.
Wij kregen buiten eten, sla schnitzel en risotto, dit genoeg voor 6 personen. Later hoorde we dat zij per tafel voor 5 zo'n schaal kregen.
Na hun eten kwamen ze ook naar buiten en de vraag kwam al snel wat we daar in hemelsnaam aan het doen waren.
Zij gingen nog twee dagen een school opknappen en dan naar de universiteit van Mostar.
Rond tien uur gingen wij naar bed en ik heb niets meer gehoord.

Vanmorgen zouden we over een oude spoorbaan fietsen en dat voor 51 km lang, alleen we konden het niet vinden en dus moesten we via de gewone weg.
20 kilometer ploeteren en ploeteren, ruim 2 uur over gedaan, geen droge draad meer aan mijn lijf.
Stonden we even te rusten werd Ton nog aangereden door een busje, hij had last van de zon maar gelukkig geen schade Ton heeft alleen een zere plek op zijn rug. En het spiegeltje is afgebroken. Een ongeluk zit in een klein hoekje!!

Wij weer verder geklommen en uiteindelijk ben je dan boven en echt ik weet niet waarom ik het zo snel daarna weer leuk vind!!

De rest van de tocht ging wel over de oude spoorbaan, soms met gravel maar ook met een nieuwe weg. We zijn ook het stuk gepasseerd waar nog landmijnen liggen maar we zijn ze niet gaan zoeken.

Nu zitten we aan de route in Hotel Stanica (station) en kunnen zo morgen weer verder

Fijne avond

Ton en Els

Hopen dat pijn in je rug minder word,toch geluk dat het niet erger is.geniet verder

Janie 2022-05-16 18:05:44

Nou sterkte Ton met je rug, rustig aan doen. Veel sucses weer morgen.

Jan en marrie 2022-05-16 18:09:35

Jeetje Ton dat was wel ff schrikken denk ik, hoop dat je snel van de rugpijn af bent🍀 En Els hoe het komt dat je het zo leuk vind vraag ik me al jaren af, ik schijt in de auto al zowat in mijn broek op die fijne berg weggetjes in Kroatië 🤣🤣 Fijne avond en voor morgen alvast weer veel fiets plezier 😘

Ina 2022-05-16 18:21:52

Poeh hé 😅 dat is niet best Ton. Hoop dat het snel over mag gaan. Bikkels zijn jullie. Geniet lekker verder😎😎

Tineke 2022-05-16 18:28:31

Wat een avontuur. Ton het beste

Cees 2022-05-16 19:27:41

Ton sterkte en ik snap wel waarom we het toch leuk vinden