Berat naar Fier

Albanië, Fier

Goedemiddag volgers

Ton heeft gisteravond Feijenoord zitten kijken in een café naast ons hotel.
Ik ben de eerste helft daar ook geweest maar in de rust lekker naar mijn bedje gegaan.we hadden een tweede kaart voor toegang van de kamer geregeld anders kon Ton er niet in of ik had geen stroom.

Vanmorgen een goed ziet ontbijt en toen weer op de fiets.
Eerst water gekocht voor onderweg, je hebt wel 3 liter met zijn tweeën nodig want het was om 9 uur al weer 27 graden.

De route de stad uit was snel gevonden en het was klimmetje hier en dan weer dalen zo tegen de heuvelrug aan.
Wat opvalt is dat ze hier kassen van plastic hebben staan met tomaten er in. Gaat het zeker sneller van groeien dan wanneer het in de zon staat.
Wel medelijden met de mensen die in die kassen werken!!.
Nog een paar slangen gezien onderweg.
En stof heel veel stof. We hadden van verre al een afgraving gezien en de weg liep niet langs maar door de kalksteen groeve. De weg was wit van het stof en heel slecht, je zag zelfs de kuilen niet.

Daarna weer een mooi stuk weg,net nieuw en zwart.
Daar zat een heel vervelende klim in maar we zijn weer boven gekomen.
In het volgende dorp zouden we lunchen.
We zagen een fastfood tent. De eerste die we hier gezien hebben. Ze hadden een pita döner of een sandwich döner.
Ach het smaakte goed en was eens wat anders dan kip.

Daarna weer verder, de keuze was grote weg of langs stillere weggetjes.
We gingen voor de stillere weg, niet druk veel te zien.
Langs een olie win gebied,waar ruwe olie wordt op gepompd, grappig om te zien maar ook daar slecht wegdek en stof heel veel stof.
Op een gegeven moment moesten we een dijkje op en volgen tot aan de grote weg.
Nu het eerste stuk was niet te doen maar er liep een weggetje naast.
Daarna was de dijk goed te rijden, langs veldjes moestuinen en schapen/geiten.
Maar hij werd smaller en smaller.
Ik kreeg flash backs met Portugal ( Joke) zo smal was het.
Maar het kon nog erger, het gras en ander groen 40 cm hoog en het pad 10 cm breed.
Op een gegeven moment was het hele pad weg en moesten we lopen, maar het 10cm pad kwam weer terug en werd steeds breder, we hebben het gehaald en dan kun je er ook wel weer om lachen.

Na nog 5 km kwamen we aan bij het eind doel van de dag, Fier.
Een ruim stadje wat er goed verzorgd uit ziet.

Zo eerst het stof er af spelen en dan gaan we het eens bekijken.

Fijne avond
Ton en Els

Goed de stof afspoelen, weer veel moois gezien aan de hand van de foto's

Janie 2022-05-26 17:35:43

Als de foto het weggetje was is het inderdaad erg smal. Zijn weer mooie foto’s ook lekker rustig op de weg

Joke 2022-05-26 17:59:54

Ik begin steeds meer te begrijpen wat jullie zo leuk vinden om te fietsen, het is werkelijk een fantastische reis die jullie maken! Maar ik hou het toch gewoon maar lekker bij het volgen van jullie avontuur🤣🤣

Ina 2022-05-27 11:01:42

Weer een spannend en leuk verhaal. Je moet het maar doen. Groeten cees