Herceg Novi naar Cetinje

Montenegro, Cetinje

Goedemiddag volgers.

Vanmorgen reden we weg langs het water, dorpje na dorpje reden we langs.
Het waren zulke mooie plaatjes dat was echt genieten.
De weg niet te druk alleen wat lokals?
Na 15 km kwamen we bij het smalste stuk van deze enorme baai en daar hadden we een veerboot.
Nu was dat net de pont over de lek maar dan veel drukker.
Ook de andere kant was een feestje dat 15 km duurde.

Onderweg hadden we al afgesproken dat we het anders gingen doen!!

In Kotor zou er een klim komen tot 1000 meter en dan nog een tunnel door om in Cetinje te komen.
De klap die Ton van de week heeft gekregen van die auto is toch iets harder aangekomen als dat we eerst dachten.
Hij heeft nu last van zijn rug. Als je dan 23 haarspeld bochten omhoog moet is dat niet zo lekker.
Voor mij zou het ook uit mijn comfort zone zijn dus we zouden een grote taxi zoeken die ons met fietsen en spullen naar boven zou brengen.
Die hebben we gevonden maar de Van was tot 5 uur bezet en daarna zou hij ons naar boven brengen.
De spullen daar achter gelaten en wij zijn toeristje gaan spelen.
Eerst op ons gemak lunchen en daar na de historische oud stad bekijken met heel veel andere toeristen.
Hier in Kotor komt iedere dag een cruise schip, vandaag een van de Holland America lijn.
Rond half vijf terug naar de tassen en om even voor half zes was de Van er.
Met de auto was het een uur rijden .
Cetinje ligt op 900 meter hoogte en dat is zelfs met de auto erg hoog.
Blij dat we dit gedaan hebben.
We hadden al een hotel geregeld dus nu douchen en dan het stadje bekijken.

En morgen gaan we gewoon weer fietsen!!

Fijne avond

Ton en Els

Misschien ook niet verkeerd even een dagje rustiger aan. Hopelijk morgen wat minder last.

Ria 2022-05-19 19:30:26

bah wat zonde dat Ton er nog zo'n last van heeft, toch een minnetje in al het genot, beterschap en hopelijk snel weer als een jonge god op de fiets. de foto's blijven mooi

willem de bruijn 2022-05-19 19:39:18

Wat een avontuur. Misschien een boek schrijven. De reisverhalen van Els en Ton. Ook nu zijn de foto's mooi.

Cees 2022-05-19 20:00:28

Goed gedaan Els en Ton om met het busje te gaan. Het is vakantie hè. Dat heet genieten 🤩 Morgen weer een nieuwe dag 😉😎 En ja een boek schrijven zou zomaar iets kunnen zijn. Fijne avond en tot morgen 😘😘

Tineke 2022-05-19 20:12:33

Jammer van Ton zijn rug,niet erg om naar boven gereden te worden.

Janie 2022-05-19 20:40:56

Vervelend broer die rug beetje rustig aan en hopen dat het beter gaat. Toerist spelen is ook leuk ook goed voor je rust. Veel fiets plezier weer morgen.

Jan en marrie 2022-05-19 20:48:04

Gadverdamme Ton supervervelend, hoop dat het snel Beter gaat Groetjes en sterkte ook namens Frans

Joke 2022-05-19 22:23:09

He bah wat vervelend dat je toch wel echt last van je rug hebt Ton😔 Maar jullie hebben een prima oplossing bedacht!