Dragoman Sofia

Bulgarije, Sofia

Goedemiddag volgers

Gisteravond gezellig gegeten en gedronken, er was een feestje met een DJ en een man die op trommels of zo sloeg.
Lekker gegeten kip stroganoff en ook het Bulgaarse bier/ wijn is goed te drinken.
Maar na de zware dag van gisteren rond negen uur naar mijn mandje.

Van morgen een ontbijt met plakjes kaas, kipfilet, salami, tomaat, komkommer en ei.
Ik vroeg om brood maar dat snapte ze niet. Ach het is weer eens wat anders en in het dorp was een mooie supermarkt met drink yoghurt.
Ook de geld muur voor onze lev hebben we gevonden. Zoeken, het moest bij die supermarkt zijn. Nu daar was het ook, een stukje uit de gevel en het apparaat erin.

Rond 09.15 wij weer op weg richting de hoofdstad Sofia.
Nu heeft het hier al een paar dagen geonweerd en dat maakt onverhard rijden niet echt leuk.
Nu we andere banden hebben, zit er snel modder tussen band en spatbord.
Dus we gingen op een andere weg dan gepland.
Eerst 10 km naar een paar dorpen verderop maar dan langs de snelweg.
Dat was 5 km kinderkopjes met een beetje klimmen maar toen 5 km asfalt omlaag.
Daarna overleg: toch onverhard en klimmen maar of langs de snelweg?

Nu toch maar langs de snelweg voor een km of 3. Wel onze gele hesjes aan gedaan.
Er stond geen bord dat het niet mocht. Bij de afslag stond een politie wagen. We hebben gezwaaid en zij zwaaiden terug. Er heeft geen een auto getoeterd, dus het zal wel mogen.
Toen weer een stuk binnen door en hadden we de route weer opgepakt.
Vlakbij Sofia moesten we weer de snelweg op recht Sofia in. We wisten dat we 8 km in Sofia moesten fietsen voordat we bij het centrum waren.

Op een gegeven moment werd het toch wel spannend, je moest een brug over richting centrum. Maar daar stond weer een politie wagen en hebben we het maar gevraagd. In goed Bulgaars vertelde hij dat we rechtdoor en dan links rechts je er ook was, dankjewel en wij weer verder.
Maar het klopte en ging goed.
Door een mooi park met een fietspad schoot het lekker op todat..... We een olifanten paadje op moesten de fiets het spoor over tillen ( dit was echt de route) kwamen we vlak bij het hotel uit wat we hadden gereserveerd.

Nu douchen en dan kijken hoe het hier is.
Het was een makkelijke fietsdag.

Tot morgen

Ton en Els

Elke dag is weer een verrassing 😊

Au3 2023-05-26 14:45:37

En vandaag op tijd klaar. Doen jullie goed. Het is tenslotte vakantie . Genietttttt 😘😘

Tineke 2023-05-26 15:14:54

Lekker vroeg klaar. Uir rusten voor de dag van morgen. Nog gezellige dag.

Jan en marrie 2023-05-26 15:33:17

Ook wel eens lekker een korte/makkelijke dag! Fijne avond in Sofia en alvast eet smakelijk!

Ina 2023-05-26 17:31:54

Top van jullie.x

Janie 2023-05-26 20:22:21

Nou zo te zien hebben jullie elke dag een feestje,goed geregeld zo hè , haha nou geniet er van en gedraag je een beetje. Tot snel