Smederevo - Markovac

Servië, Markovac

Goedemiddag

Vandaag weer een leuke dag, 568 hoogte meters in 74 km waar van 68 km in de route.
Het begin was zwaar, ik ben in de ochtend al geen goede klimmer maar dit was killing!
De eerste 20 km hadden we meer dan 200 hoogte meters. Met percentages van boven de 8 % .
En dat is niet leuk, daar krijg je stinkende adem van.
Je mag natuurlijk ook weer naar beneden, zeg maar van 50 km per uur naar beneden naar 8 km per uur weer naar boven. Maar het blijft leuk en het geeft veel voldoening als je toch weer piepend en hijgend boven bent.
We reden nog steeds door de fruit streek. Langzaam veranderde dat in landbouw gebied.
Om 11.30 een bakje koffie/ thee gedaan.
Ik vraag black thee maar dat hebben ze hier niet maar ik heb mijn eigen theezakjes bij mij dus dan alleen heet water. Ton drinkt Turkse koffie met lekker prut onderin.
Onder weg in een dorp nog een broodje gescoord
Broodje gegrild kipfilet met ui sla en komkommer, was iets aan de grote kant maar de kip wel allemaal opgegeten.
Daarna verder voor de laatste 26 km van vandaag.
Een beetje naar beneden en voor de rest vals plat maar dan net lekker.

Ton had een klein probleem met zijn fiets , een boutje weg van zijn low rider.
Geen boutje bij ons maar wel tie-wraps. Mac Guyver zou trots geweest zijn. Het zit weer vast tot we een fietsen maker vinden,

Bijna overal langs de weg staan huizen, de meeste zijn goed onderhouden maar de buiten kant moet nog afgewerkt worden. De tuinen zien er wel allemaal verzorgd uit.
De mensen zien er ook niet arm, overal zijn de terrassen vol met vooral jeugd.
De prijzen liggen hier wel laag voor ons, een koffie en thee voor 180 dinar is omgerekend €1,50
Avond eten met drankjes omgerekend €30,00 een wijntje hier €1,80 en een biertje €2,00
Het eten is toch weer anders als in onze vorige bezochte landen.
De mensen zijn vriendelijk sommige spreken Engels of Duits maar de meeste vloeiend Servisch
Je kunt er echt geen touw aan vast knopen. Zelfs Ton niet. Maar ze vertellen graag een heel verhaal tegen je.

Nu zitten we in een klein dorp waar alles dicht was, in een Motel waar ook een restaurant is.
Komt goed

Tot morgen

Ton en Els

En het weer is ook goed, zo te zien.

Ria 2023-05-21 18:35:11

Mc Guyver is trots hoor 👌💪 zoals ik al zei een handige sodemieter die Ton. Dat broodje zag er lekker uit 😜 Vanacht lekker slapen en morgen gezond weer op 🤩🤩

Tineke 2023-05-21 19:02:13

Alles weer gehaald 👍 top Had natuurlijk niets anders verwacht 😜

Joke laan 2023-05-21 19:02:32

Mooi weer gedaan toch en lekker weer zo tezien. Wij hebben vanmiddag ook eff rondje gefietst lekker weer hier.

Jan en maarie 2023-05-21 19:09:06

Klinkt goed allemaal, veel succes met de hoogtemeters 💪🏻💪🏻

Au3 2023-05-21 19:09:23

Nog altijd respect voor de klimmetjes. Hoe doe je dat?

Dewittezwijnen.reisdagboek 2023-05-21 22:50:41

Mooie foto's ...nog veel fietsplezier vandaag