Tirana naar Elbasan

Albanië, Elbasan (prefectuur)

Goedemiddag

Ons hotel is 3 sterren maar de eigenaren maken er wel een feestje van.
Vanmorgen een vorstelijk ontbijt wat niet op te krijgen was. Maar zelden zo'n ontbijt gezien.

Hier in Tirana en omgeving is op dit moment een hitte golf,vanmorgen was het al 26 graden.
Na rijp beraad hebben we daarom besloten de 25 km lange klim naar 835 meter niet te gaan fietsen.
De vriendelijke hotel eigenaar wist geen vervoer te regelen omdat vandaag veel voetbalfans aan zouden komen.
Maar wij zijn niet voor een gat te vangen. Je zoekt gewoon naar een grote taxi,stationwagen en die was snel gevonden. Gevraagd of hij ons naar boven op de berg kon brengen. na overleg met zijn drieën wisten ze waar we heen wilde en kregen we de prijs.
De fietsen konden er prima plat in bagage erbij en wij op weg.
Het was bijna 50 minuten met de taxi met heel veel haarspelt bochten. Ik ben blij dat we het zo hebben kunnen regelen.

Boven wat gedronken in de plaatselijke kroeg en toen 15 km naar beneden op een best wel goede weg. Wat een mooi land is Albanië!!
Even gestopt bij een stel wat kersen aan het plukken was en natuurlijk kregen we een tak met kersen.
Wij kwamen in een best grote stad Elbasan. Niet zo druk als Tirana, veel gemoedelijker.een leuke stadsmuur een plein winkels over al waar je kijkt.
Dan moet je denken aan heel klein binnen en heel veel koopwaar buiten, die iedere avond naar binnen moet.
Erg lekker geluncht en daarna weer op de fiets naar onze volgende overnachting.
Het is hier weer bijna plat, fietsen langs een bijna droog staande rivier. Langs een hele grote staalfabriek die niet zo lekker rook.
De dorpjes lijken een beetje als in Roemenië heel lang met maar één straat. Maar lang niet zo arm als in Roemenië.
Nu zitten we in een hotel in Cerrik een groot dorp, aan een plein waar tot nog toe niemand Engels spreekt.

We gaan het zien.

Die kersen zien er lekker uit! mooie foto's weer, ziet er inderdaad als een mooi en vriendelijk land.

Carolien 2022-05-25 07:55:15

Geniet nog maar van jullie laatste dagen

Joke 2022-05-25 08:01:16

Geniet er van. Mooie foto's

Cees 2022-05-25 09:23:18

Zo dat was een wijs besluit om niet te gaan fietsen! Ze hebben echt gelijk zus " wijsheid komt met de jaren"😉😂😂 Geniet nog ff lekker en voor morgen weer veel fiets plezier!💋