Kirklareli Vize

Turkije, Vize

Goedemiddag volgers

Het blijft leuk jullie reacties te lezen!!

Vanmorgen een goed ontbijt in hetRooftop restaurant.
Viel echt niet tegen er was gebakken ei en kaas.

Rond negen uur wij weer op de fiets.
Natuurlijk de stad uit klimmen anders is het niet echt.
Maar wat er wel anders is er is veel wind vandaag en natuurlijk tegen. Toch gouw windkracht 5 6.
Het eerste stuk was een doorgaande weg en toen over rustige weggetjes maar jemig wat een wind en recht tegen ook zelfs met dalen moest je bij trappen om 15 km per uur te halen.
Koffie gedronken in een grote tuin met allemaal oude mannen. Ik een thee, die is goed te drinken een soort zwarte thee en zonder suiker smaakt het wel. Ton zo' n lekkere bak koffie

Wel een hele grote kudde geiten gezien ik denk wel 300. Het was maar goed dat al die honden, ik denk zeker een stuk of 10, luisterde naar de herder. Hij moest ze echt een aantal keren roepen voor ze luisterde.
Het waren echt valse krengen die met elkaar wel durfde tegen twee fietsers.
Maar alles ging goed.

Toch maar weer terug naar de grotere weg, dat fietsen( klom) toch makkelijker dan die slechtere kleine weggetjes.
Maar ook daar was de wind onze vriend vandaag.( Niet dus)

In een dorpje langs de weg, natuurlijk lag dat dorp in een dal, in een restaurant wat helemaal vol zat gegeten.
Er was geen tafel vrij maar een Turkse dame, die met zijn drieën waren, schoof wat op en wij konden ook zitten.
De Turken drinken allemaal melk bij het eten en ze schonk voor ons ook in. Ja dan moet je het wel proeven.
Het is een soort dunne karnemelk, niet echt vies dus netjes op gedronken

Wij weer verder voor de laatste 20 km. We kregen nu ook zij wind mee. Je moest goed opletten want hij draait om elke hobbel. Soms zijwind en dan moest je tegen hangen.
We leken wel zeilers maar het is weer gelukt.
Hier in dit dorp lag het hotel natuurlijk helemaal boven. Dus na een stevige klim zitten we nu op de kamer.
Moe maar voldaan.

Tot morgen

Ton en Els

Hoeveel km hebben jullie er nu al op zitten? Respekt hoor

Ria 2023-06-04 18:55:54

Weer een mooi verhaal Els en Ton. Die handen bij de geiten zijn van die honden welke een wolf aan kunnen.. ik hoor gelukkig niets meer over de fiets dus dat is goed gerepareerd. Nog veel plezier. Vrgr cees

Cees 2023-06-04 19:23:05

Is weer een leuk verhaal. Genieten toch beetje klimmen en tegenwind 🥰🥰😮‍💨👏👏

Joke 2023-06-04 19:43:23

Na zo n. Vermoeiende dag wil je toch wel een wijntje ipv melk 😅 je bent goed opgevoed dus netjes op gedronken 😜 Maar nu toch wel een wijntje verdiend.💪 Super hoor al die beklimmingen. Ik doe het jullie niet na 😉 Straks lekker slapen en morgen gezond weer op 😜😜

Tineke Mak 2023-06-04 20:42:54

Weer een mooie tocht en landschap en wegen zien er hier wel beter uit. Hier ook nog steeds veel wind. Net terug uit zevenaar daar ook wel wat wind maar wel paar graadjes warmer. Zijn naar Didam op stelten geweest erg gezellig. Jullie nog fijne avond

Jan en marrie 2023-06-04 21:13:26

Echt weer een mooie rit, veel wind ,dat is hier ook iedere x.zo krijgen jullie wel spierbundels van.nog veel plezier

Janie 2023-06-04 21:21:09

Goed zo melk op🤗netjes hoor en nu door voor wat lekkers, wel verdiend ! Wat een mooie reis maken jullie . Gr Veronique

Veronique 2023-06-05 05:57:37

eindeloze wegen. Ik ken ze "te voet". Je krijgt een soort "la Pampa-gevoel". Echter: aan alles komt een end!

Gerard 2023-06-05 10:50:12

Zo'n respect voor jullie! Wat een doorzettingsvermogen! Maar wel leuke ontmoetingen maken jullie mee! Mooie verhalen. Nog veel fiets plezier Ada

elsentongaanweerfietsen 2023-06-06 09:20:26

Jeetje wat een klim. Doe het jullie niet na Lenie

elsentongaanweerfietsen 2023-06-06 09:21:15

Wat een fietstochten allemaal, knap werk hoor. Je zult de nodige kilo's wel afgevallen zijn met dat warme weer. Was het geen geitenmelk? Nou het eind is in zicht, nog ff doortrappen. Succes!