Sibernic naar Split

Kroatië, Split

Goedemiddag
Gisteravond het oude stadje bekeken, een oud kasteel, een oude kathedraal en heel veel smalle steegjes.
Lekker gegeten, gewokte kip met groenten en rijst, drankje erbij.
Altijd goed, een afzakkertje op het terras en om 21.30 lekker slapen.
Vanmorgen om 7.30 uitgerust weer wakker.
Het fietsen is best vermoeiend.
Vandaag ging de rit naar Split.
Lekker langs de rustige kust weg, die nu nog rustiger is omdat er ook een snelweg is gemaakt.
De EU heeft wel gezorgd voor prima asfalt.
Onderweg waren er wegwerkzaamheden aan de gang en hadden ze stoplichten neer gezet.
Wij als Hollandse fietsers daar langs gefietst en voor aan gaan staan.
Is het licht eindelijk groen komen er zeker nog 20 auto's van de andere kant maar ja als fietser kun je dan wel al vast gaan toch.
Bleek het een smal stuk weg te zijn wat overbleef en waar geen auto je kon inhalen, we hoorde ze nog net niet vloeken

Onderweg ook nog applaus gekregen van 3 Franse campers die ons al 3 keer hadden ingehaald, dat is dan ook wel weer leuk.

En dan kom je om 16.00 uur Split binnen fietsen en dan is het druk.

Maar ook als fietser mag je deelnemen aan het verkeer
En zo bereikte we de oude binnenstad bij de haven.

Het was een lange rit 89 kilometer maar het doel is gehaald.

Op booking gekeken voor een hotel, volgens de site €67 . Wij gezocht en gevonden in een smal steegje Ton naar binnen en ja ze hadden een kamer voor €143 nu dan boeken we toch bij booking en dan moeten ze je voor dat geld de kamer geven en van booking hadden we nog een upgrade.
We zitten er vanavond weer netjes bij zullen we maar zeggen.

Tot morgen maar weer

Ton en Els

Top weer gedaan vandaag

Janie 2022-05-12 19:34:28

Zo best wel lange fietsrit. Lekker eten en uit rusten.

Jan en marrie 2022-05-12 20:43:38

Ja hoor na zo'n lange dag fietsen heb je wel een upgrade verdiend 💪💪 Slaap lekker vanacht.😴

Tineke 2022-05-12 21:10:44

Petje af hoor! 89km ik vind het in de auto al een pokke eind🤣 Aan de foto's te zien is het weer ook prima. Geniet lekker vanavond en voor morgen alvast veel fiets plezier 😘

Ina 2022-05-12 21:16:34

Wat een leuk verhaal. Mooie foto's. Split. Daar zijn m'n ouders nog op vakantie geweest. Mooi. Respect voor jullie. Wat een leuk avontuur.

Cees 2022-05-12 21:34:39

gompie, half tien al mandjestijd, en dan tot half 8 volgende dag, snel gerekend 10 uurtjes pitten, is best wel veel. geloof niet dat ik dat de laatste 30 jaar gehaald heb, afgezien van misschien na een erg late drankavond. Fietsen moet vermoeiender zijn dan ik me kan herinneren, dank u lieve heer voor mijn scooter. ben benieuwd naar foto's van Split, is dat echt zo mooi als men zegt ?

willem de bruijn 2022-05-13 00:28:52

Hoi Willem Tien uur is inderdaad veel maar dit is mijn manier geworden na de Covid om de hele dag mijn ding te doen. Fietsen ( hier) is inderdaad vermoeiend maar ik zou het voor geen goud willen missen. Els