Ithiman Pazardzjik

Bulgarije, Pazardzjik

Goedemiddag volgers

Bedankt voor jullie leuke reacties, dan weten wij waar we het voor doen😅.
Het is hier een uur later als bij jullie, dus het is hier nu 15.08

We waren gisteren niet vroeg in het Motel. Na gedoucht te hebben naar het restaurant om eerst wat te drinken. Om 19.55 wilde we eten van een soort buffet. Nu dat konden we nog maar net bestellen, opeten in het restaurant zat er niet in, om 20.00 uur ging het echt dicht. We konden nog wel buiten eten dus geen probleem.
Bij de benzine pomp was ook drank te koop dus met rose en een paar biertjes naar de kamer.
Nu na 1 glas rose is Els wel gaan slapen
Ik was wel een beetje moe!

Vanmorgen een ontbijt om van te grillen, wat een klef brood. Dan maar een croissant en een flesje sap en een kop thee.
Negen uur zaten we weer op de fiets.
Mijn benen hadden er niet veel zin in maar na een korte klim kregen we een prachtige afdaling.
Wel een beetje fris maar met de gele regenjas aan goed te doen.
De weg was ook nog goed dus wat kon ons gebeuren.
Nu de dreigende wolken gingen open en niet zo'n beetje ook het was harde regen nog harder en een hoos bui. Maar de lach ging niet van mijn gezicht. Een afdaling van bijna 50 km( van ruim 600 meter naar nog geen 300 meter)
Dan neem je dat beetje water toch voor lief, ik heb genoten.!!!

Hier is het geen Pinksteren of ze vieren het niet, iedereen is aan het werk. Veel restaurants zie je al niet en er waren er ook nog gesloten. In een arm dorpje zagen we een klein tentje waar ketchup en mayo flessen stonden. En ja hij had wat te eten nog. 1 broodje en 1 stuk pizza, uit de magnetron.
Ice Tea en cola erbij en lekker opgegeten. Er zat een local die vroeg waar we vandaan kwamen en hij had een heel verhaal over Neeskens en nog meer voetballers. Hollanders waren goed, Duitsers niet. Afijn we wilde afrekenen, bleek dat zowel Ton als ik alleen maar briefjes van 50 lev te hebben en de arme man had niet terug. We hadden nog wel wat munt geld maar niet genoeg, maar het was goed zo. Ik heb wel een souvenier klompje gegeven maar schaamde mij wel.

De zon schijnt weer en wij weer verder, we fietsen nu door plat Bulgarije dus dat schiet lekker op.
Na nog 25 km is het genoeg voor vandaag.
Een hotel was snel gevonden dus kan Ton naar de race kijken.

Tot morgen.

Ton en ELS

P.s. ik weet wel dat donkere mensen witte voetzolen hebben maar dat witte mensen zwarte voetzolen hebben wat er na het wassen niet af gaat dat zie je niet veel.
Mijn zolen geven goed af en dat was je er niet zomaar af.

Leuke serie foto’s weer…….. en die voetjes 🦶 🤣

Au3 2023-05-28 15:16:56

Nou nou de luchten zijn net zo donker als je voeten 🫣🫣🫣

Joke 2023-05-28 18:07:12

Lekker die voetjes slijt er wel vanaf. Wij hebben vandaag rondje rotte gedaan. Jullie weer veel plezier morgen.

Jan en Marrie 2023-05-28 19:09:03

Mooi verhaal weer. Ton blij met de overwinning van max en Els dat wordt volgens mij je voeten met een staalborstel schoonmaken.. morgen goede reis en hopelijk wat beter weer. Vrgr cees

Cees 2023-05-28 21:57:53

Wat een avontuur weer, een flinke afdaling in een stortbui en dan blijven lachen.... Hilarisch die voeten van jou Els,misschien een in lekker chloorbadje laten weken😜

Ina 2023-05-29 00:29:23

Weer een prachtig verhaal luitjes, nog veel fietsplezier

Janie 2023-05-29 10:19:15

Haha, mooi verhaal weer en respect voor jullie met al die klimmen erin. En die voetjes Els toch, wat moet je er mee? Een lekker voetbad doet soms wonderen....

Angela 2023-05-29 16:43:36

Niet alleen de lucht, ook het landschape en de straten zien er heel anders uit. Ja geen wonder met zo'n afdaling dat je maar blijft lachen. niet helemaal begrepen wat er nou zo afgeeft, je schoenzolen? hemeltje lief, dat ziet er niet uit, zal ook niet zomaar eraf zijn. flink schuren aan de lakens van het hotel, en een beetje chloor of zand en zout, je komt vast nog wel een strand tegen. >