Sofia. Ihtiman

Bulgarije, Ihtiman

Goedemiddag volgers

Was gisteren leuk in Sofia, een leuk oud centrum, 3 kerken bezocht en een leuk centrum.
Hier en daar wat gedronken en lekker gegeten bij een pizza tent. Ik ben niet zo gek op pizza maar deze bodem was oke.

Toen nog een drankje in een leuke tent niet ver van ons hotel.
In die tent kon een gezelschap zich niet bedwingen en vroegen toch maar waar wij dan wel vandaan kwamen. Zij waren Turken die een dagje Sofia deden maar dan met de trein. Ze hadden 14 uur in de trein gezeten, was wel gezellig maar dat wij naar Istanbul op de fiets gaan hadden ze nog nooit gehoord.

Vanmorgen weer op tijd aan onze route begonnen.
Weer door veel parken gefietst en met 7 kwartier lieten we de stad achter ons.
Was wel heel speciaal om daar door heen te fietsen, ook op hele drukke straten maar ons geen moment onveilig gevoeld.

De laatste dagen heeft het hier best wel veel geregend vooral 's avond en 's nachts.
Om dan de onverharde stukken te doen of de kinderkopjes vonden we niet zo'n goed plan.
Overeen gekomen om toch maar de 8 te volgen (een soort provinciale weg) waar mogelijk om modder partijen te voorkomen.
Soms is dat heel druk, soms iets minder.
Ook de 8 gaat op en neer. Op een gegeven moment zagen we boven bij een klim een politie agent staan naast zijn auto.
Ik zeg tegen Ton nu daar gaan we maar je kan toch alleen maar door trappen maar boven stak hij zijn duim op en konden we gewoon door. Je mag daar dus gewoon fietsen.

De 8 was nog steeds druk met veel vrachtwagens die allemaal ruim om je heen gaan. In een dorpje de lunch gebruikt bij zo'n klein tentje waar alle werklui eten. Een sprak er Engels en het bleek vandaag varken/zwijn te zijn met rijst. Was een soort goulash en was erg lekker.
Daarna verder en de weg steeg en steeg.
We hebben vandaag 862 hoogte meters gedaan over 66,5 km en die hoogste top was 894 meter.
Ik ben trots op Ton als navigator maar ook op mezelf, we hebben het toch maar weer geflikt

Maar waar je op gaat mag je ook weer af. Dat blijft leuk. dit keer niet zo hard want de weg is niet zo goed.
Weer een keuze moment de oude 8 volgen of de route.
Toch maar de 8 die nu bijna niet wordt gebruikt, wel lekker rustig en meestal dalen.
Op naar het dorp waar we een Motel langs de weg hadden geboekt, alleen moesten we nog naar het Motel klimmen en dat was heel zwaar.
Maar ook daar weer aan gekomen.
Nu een biertje op de kamer dan kan Ton even naar Max kijken.
Het hotel is best verzorgd dus dat komt wel weer goed vanavond, wel vroeg slapen ben een beetje moe.

Ton en Els

Hier vandaag weer mooie lekker warm. Was weer een klimmetje vandaag. Leuk verhaal van jullie om te lezen. Eet smakelijk weer en lekker vroeg naar bed.

Jan en marrie 2023-05-27 17:42:44

๐Ÿšตโ€โ™€๏ธ ๐Ÿšตโ€โ™‚๏ธvoor jullie beide een mooie ๐Ÿ…๐Ÿ…voor deze dag en voor het beklimmen van de hoogste top op jullie route. Natuurlijk hiervoor vanavond een extra ๐Ÿบ๐Ÿบ en ๐Ÿฅ‚

Cees en Marian 2023-05-27 18:27:50

Jullie gaan weinig uit de weg ,petje af bedankt voor het verhaal en foto's

Janie 2023-05-27 18:48:07

Bikkels zijn jullie ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š Ik doe het jullie niet na. Mooi om te lezen dat jullie er weer een weg door banen. Nu rust en lekker eten en drinken ๐Ÿ˜‰ Wij zijn intussen op Texel en genieten daar van een heerlijk zonnetje ๐Ÿ˜Žโ˜€๏ธ Geniet ๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Tineke Mak 2023-05-27 19:04:28

Helemaal top wat jullie weer doen. Ga zo door

Joke 2023-05-27 19:16:36

Heb jullie wel gemist op de soos

Joke 2023-05-27 19:17:41

Het fietsen is een feestje. Meestal dan. De omgeving prachtig. Juni zijn we er weer bij laatste zaterdag Els

elsentongaanweerfietsen 2023-05-27 20:11:03

Wat een avontuur weer en wat een voldaan gevoel wanneer je weer bij je hotel aan komt. Respect!!!

Ria 2023-05-27 21:12:41

Goed bezig hoor. Veel succes.

Joke Van Treijen 2023-05-28 08:33:13

๐Ÿงข af hoor voor jullie! Ik vindt het elk jaar weer een top prestatie wat jullie allemaal ondernemen tijdens zo'n reis. Ton zal wel genoten hebben van Max het was echt een spannende kwalificatie.....hopelijk zijn jullie op tijd in het volgende hotel en kan Ton ook genieten van de Race!

Ina 2023-05-28 13:14:46

Beetje late reactie, druk weekend gehad. Weer aardig wat klimmetjes achter de rug jullie! alle respect. het eten ziet er lekker uit. leuk om jullie te volgen.