Rab naar zadar

Kroatië, Zadar

Goedemiddag.

Vannacht heerlijk geslapen in een hotel met 60 kamers waar er 3 kamers bezet waren.
Toch was er een goed ontbijt voor ons.
Het seizoen is hier nog niet begonnen, overal rustig en nog veel dicht.
We hoorde dat 1 juni alles weer open gaat.
Rond half tien zaten we op de fiets, wel eerst boodschapjes gekocht voor nood.
Het is niet zo dat ieder dorp waar je doorkomt een winkel/ restaurant heeft.
Gisteren heeft Ton te weinig gegeten en dan kun je niet met vooruit komen.
En dat moeten we voorkomen.
Het eerste stuk reden we op een hoofd weg maar het is hier zo stil dat dit goed te doen is.
Wel een stuk (10km) offroad om een vogel reservaat te zien, het meer gevonden maar er waren alleen meeuwen en witte reigers.
Daarna de hoofd route weer gevolgd tot 12 km voor Zadar.
Daar wilde de route dat we in 35 km naar Zadar fietste.
Nu dat was mij te gortig. We zijn de hoofdweg blijven volgen en dat was heftig zat.
Een klim van 9% maar ook een afdaling van 10% over gefreesd asfalt waardoor de vullingen bijna uit je kiezen rammelde.
Daar gingen we dan wel weer met 45 km per uur naar beneden.
Het centrum van Zadar gevonden, dit is een wereld erfgoed.
Eerst nog even een fietsen maker bezocht.
Er waren 2 boutjes kwijt die er nu weer in zitten, dat scheelt gerammel.
Zitten nu in een Hostel midden in het oude centrum van Zadar en gaan zo de stad bekijken.

De rit was vandaag 59 km.

Fijne avond

Ton en El

Wauuuw wat heerlijk om naar beneden te suizen 🤪🤪 59 km is ook zat hè 😅 Lekker genieten samen 😎😘

Tineke 2022-05-10 16:39:32

Doodeng om over zo’n rammelend wegje zo hard te gaan. Wandelende nieren en inderdaad de vullingen uit je kiezen.😱 Zadar, daar ben ik ooit een keer geland, maar heb er niets van gezien. Veel fiets plezier.

Corrie Nobel 2022-05-10 16:47:55

Maar wel prachtig en iedere x een mooiverhaal Els en Ton

Janie 2022-05-10 18:11:05

Klinkt spannend de berg,toch wel met helm op? Mooi verhaal om te lezen. Veel plezier morgen. Jan en Marrie

Jan en marrie 2022-05-10 18:27:25

Lekker bezig samen Maar goed dat je hoogtestage heb gehad voor jullie op vakantie gingen

Joke 2022-05-10 18:29:29

Wat een leuk verslag. Mooi om te lezen. Ook de foto's zijn leuk. Veel plezier cees en connie

Cees 2022-05-10 20:47:53

Mooi verhaal en dit is nog maar het begin ………. We blijven met plezier jullie volgen.

Cees en Marian 2022-05-10 21:40:54

weer pap voor ontbijt Ton ? kan me alles voorstellen bij die gefreesde wegen, ooit zelf weken moeten doen naar werk op hele stukken provinciale weg, niet te doen, ook niet met dikke scooterbanden, betere paden toegewenst en hou plezier in de reis

willem de bruijn 2022-05-10 23:49:07

Het is mij gelukt hoor Ben niet jaloers op de wegen daar Maar jullie waren toch wel bikkels Fijne vakantie en mooi weer