Elbasan naar Berat

Albanië, Berat

Goedemiddag volgers

Wat een ontzettend mooi land is dit toch.
Ik had het niet zo groen en "rijk" verwacht. Natuurlijk zie je armoede maar ook veel vernieuwing.
Ik had het anders verwacht. Wat we in Roemenië hebben gezien was veel armoediger.

Alleen de hitte dat is wel een dingetje, vanmorgen om negen uur was het al 27 graden en nu rond de 35. Dat houdt in dat je veel moet drinken, heel veel water.
Vanmiddag zelfs een ijsje gegeten, de eerste van dit jaar.

We reden vandaag door een heuvel landschap, de klimmetjes niet te zwaar op 1 na dan die was killing.

Hier en daar een wagen met een ezel, een paard of twee paarden.
Een brommer met hooi een bestelauto helemaal vol met hooi maar ook een oud vrouwtje met een heleboel hooi op haar rug.

Overal meertjes en rond koffie tijd een café aan een meertje en wat is dan makkelijker om je avondmaaltijd bij elkaar te vangen met een biertje erbij.
Er zwommen daar ook veel slangen in het water.

En altijd in de verte de bergen met sneeuw op de toppen.

Tijdens de lunch werd Ton doelwit van 3 kinderen die de fiets en de route machtig interessant vonden. Ze bleven vragen en Ton heeft de kaart laten zien. Het waren mooie verhalen van die jongens maar we begrepen er niets van.

Vanmiddag reden we door een streek waar ze met ja knikkers olie uit de grond halen. Soms rook het niet zo lekker maar ja de economie moet ook draaien.
Zelfs op het kerkhof stond zo'n ja knikker.

We reden ook over de startbaan van een verlaten vliegveld waar nog oude vliegtuigen stonden.
Een stuw meer gezien. Dat was de eerste deze vakantie dus die hebben we goed bekeken.
En met een gravel pad zijn we veilig in Berat aangekomen.
Berat is een vriendelijk stadje tegen een hoge heuvel aan, die we gelukkig niet op hoeven te fietsen.

Nu in de stad kijken

Tot morgen

Ton en Els

Schitterende reis zijn jullie aan het maken. Geniet van jullie verslagen

Joke 2022-05-25 17:43:00

Wat een mooi verhaal weer ,😉 Een reis vol verrassingen en vast heel mooi om mee te maken.🤩 Fijne avond en tot morgen 🥳

Tineke 2022-05-25 20:12:33

Mooi verhaal weer leuk om te lezen. Hier beetje druilerig weer,morgen weer een zonnetje. Nog fijne avond en slaap lekker.

Jan en marrie 2022-05-25 21:05:29

Ha Ton / Els, vandaag voor de eerste keer jullie reisverslag geopend en een link op het bureaublad geplaatst. Knap om de reis zo aan te pakken. De verhalen komen met de dag. Dank daarvoor. Geweldig. Weer een mooie dag. Maar die is al lang begonnen. Groetjes, Gerard

Gerard 2022-05-26 09:19:58

Wat een belevenis. Geweldig en altijd weer een mooi verhaal. Vrgr cees

Cees 2022-05-26 09:42:17

Jullie hebben in iedergeval mooi weer, beter als bij ons De omgeving ziet er mooi uit Prachtige foto's