Vize Saray Istanbul

Turkije, Eyüpsultan

Goedemiddag volgers

Gisteravond met een taxi naar het dorp om te eten. Nu stelt dat niet zo veel voor en gaat sneller als bij ons in een snack bar.
Toch nog een bar gevonden met bier maar daar was het niet echt gezellig.
Onderweg maar een paar blikjes gekocht en op de kamer opgedronken.
Komen we in het hotel zijn ze het zwembad aan het vullen met de brandslang. Konden we vanmorgen niet douchen omdat er geen water was!!
Er was een karig ontbijt.

Als het niet lukt zo als je wil moet het maar lukken zoals het kan.

Vanmorgen toen ik wakker werd merkte ik gelijk al dat ik te veel gedaan had gisteren, dit vooral door de tegen wind.
We zijn toch op weg gegaan maar ik was net een hijgend hert.
Nu hadden we wel gelezen dat in Saray, 22 km verderop, de bus kon worden genomen naar Istanbul. Dat werd ons doel voor vandaag.
Het bus station was snel gevonden en ook de kaart verkoop. Fietsen konden mee in het bagage ruim. Voor €9,00 per persoon konden we mee.
De kaartjes kochten we om 11,42 en de bus kwam om 11,45
De chauffeur had wel een beetje haast maar eerst moesten de sturen dwars gezet worden
Het was best een luxe bus. Om 11.50 gingen we rijden en om 14.30 waren we op een immens groot busstation. fietsen er uit en de rest van de bagage.

Het is wel goed dat we dit stuk met de bus hebben gedaan. Op onze route waren niet veel overnachting mogelijkheden behalve bij guest houses. En het verkeer was wel heel erg druk te noemen op een gegeven moment twaalf breed, alles door elkaar.

Er is toen iets gebeurd, wat ik nog nooit heb gedaan.
Ik moest zo ontiegelijk nodig plassen dus ik op weg. Eindelijk een toilet gevonden ,een trap af en daar sta ik voor van die klap poortjes net als in een benzine station. En ik had niets bij mij.
Heb ik een vrouw om geld gevraagd om te plassen, zeg maar gebedeld, ik schaam mij diep maar kon niet ander.
Toen ik weer boven was heb ik de eerste de beste bedelaar wat gegeven.

Na wat gegeten en gedronken te hebben een route gemaakt naar de originele route die we moesten volgen.
Het is wel apart om in zo'n immens grote stad te fietsen. Ze toeteren wat af.
Maar de GPS had het goed gevonden.
We hebben nu een mooi hotel ergens in een wijk in Istanbul.

Nu lekker douchen en dan hier de buurt verkennen.

Tot morgen

Ton en Els

En nu op de eind bestemming,of morgen nog verder? Geniet van de stad en eet smakelijk. Bijna, morgen doen we de laatste 10 km naar het eindpunt.

Jan en marrie 2023-06-05 16:54:15

Mooi verhaal en foto's. Veel plezier. Vrgr Cees

Cees 2023-06-05 17:07:25

Eetse en een fijne avond. Weer een mooi verhaal

Joke 2023-06-05 17:46:47

Toch wel even lekker zo ritje in de bus en kijkend naar alle hectiek op de weg., goed geregeld 👍👍 Nu je in Instanbul bent, dan ook maar heerlijk de stad even verkennen 🥹😎

Cees en Marian 2023-06-05 18:42:15

Waar zouden we zijn zonder de bus 😊 Hele prestatie hoor deze vakantie succes met de laatste kilometers 💪🏻💪🏻

Au3 2023-06-05 20:26:23

Halloooooootjes 🥳 wat een dag 😅 Zo richting het einde gebeurt er van alles 😉 zwembad niet klaar,geen plasschuitje bij je 😅 Fiets in de bus 🚴‍♀️ maar goed gedaan Elsje ben trots op jou 👊 Lekker genieten en morgen gezond weer op 😘

Tineke Mak 2023-06-05 21:16:57

Wat een heerlijk verhaal weer. Gelukkig ben ik een beelddenker en zie ik jou al bedelend voor me🤣 Veel plezier in Istanbul 😘

Ina 2023-06-05 22:37:55

Tja… als je blikjes bier 🍺 op je kamertje gaat drinken dan moet je de volgende de dag HEEL veel plassen , en al je muntjes aan bier uitgegeven natuurlijk … dan wordt het lastig hè … Fijne reis nog 😉

Veronique 2023-06-06 05:46:23

Jullie denken gelukkig in oplossingen Lenie

elsentongaanweerfietsen 2023-06-06 09:18:22

Prachtig verhaal, jammer dat er geen opnames van zijn, haha.