Belgrado Smederevo

Servië, Smederevo City

Goede middag volgers.

Leuk om te lezen dat jullie ons aan het volgen zijn.

Gisteravond een leuk restaurantje gevonden en lekker gegeten.
Het werd op een gegeven moment, om 8 uur, wel kouder op het terras.
We zijn toen richting ons hotel gelopen en vonden een leuke kroeg voor een afzakkertje, of twee.
Het leek de huiskamer van de soos wel alleen dan zonder de kleedjes.
Leuke gesprekken gehad met locals.
Maar wel op tijd slapen en zeven uur er weer uit.
Eerst ontbijt, eten is goed maar net anders als bij ons. Er is wel kaas maar een aparte smaak. Wel ei, fruit en yoghurt en natuurlijk gebakken ei voor Ton maar geen spek er bij.
Wat wel een dingetje is: roken in de ontbijtzaal overal bordjes op tafel maar 3 dames gingen wel roken. Het mag niet binnen maar iedereen doet het wel.
We zijn eerst naar het oude kasteel gegaan, daar heb je de Istanboel poort en daar startte onze route echt.
Rond negen uur op de fiets dwars door Belgrado. Beetje druk maar wel een mooie route.
O.a. langs een van de grootste orthodoxe kathedralen van Europa. Best wel mooi daar binnen.

Rond twaalf uur waren we de stad uit en werd het rustiger voor een tijdje.
Er zaten smerige klimmen in. Van meer dan 10%, die vielen niet mee, dan maar afstappen uit hijgen en weer door gaan, Je komt vanzelf boven.
Zo'n eerste dag is altijd zwaar, je moet weer wennen aan het klimmen.
Weet je, als we boven zijn dan zijn we de klim weer snel vergeten, het blijft gewoon leuk.
We rijden nu door een streek van heel veel fruit o.a. kersen en aardbeien. En laat ik nu een kraampje gevonden hebben met kersen, erg lekker.
We zitten nu in een stadje aan de Donau. Gaan zo maar weer eens kijken waar we kunnen eten.

Tot morgen

Ton en Els

Prachtig die kerk. Het weer ziet er ook wel goed uit. Klimmetjes daar zou ik even niet aan moeten denken, maar jullie doen dat bijna moeiteloos, lijkt wel. Veel fietsplezier. 😘

Dewittezwijnen.reisdagboek 2023-05-20 19:09:57

Die prehistorische beesten zaten gelukkig vast zag ik. Leuke foto's. Veel plezier.vrgr cees

Cees 2023-05-20 19:10:47

Klinkt als een goed en lekker begin van de reis! Leuke foto's ook.

Ca 2023-05-20 19:11:46

Ziet er super uit. Geniet er van. Hoe waren de kersen?

Evan 2023-05-20 19:16:08

Ziet er allemaal mooi uit ook goed weer zie ik. Ook lekker zo'n kraampje met kersen,heerlijk zo onderweg. Mooie route zo tezien genieten is dat. Groetjes weer van ons en morgen weer veel fiets plezier.

Jan en Marrie 2023-05-20 19:27:37

Prachtige foto’s genieten er van. En kersen onderweg altijd lekker. Tot morgen en voor nu welterusten

Joke 2023-05-20 19:45:58

Kersen lopen langs de weg is altijd leuk. Ze willen altijd per kilo verkopen. Zij spreken geen Engels en ik geen Servisch. Ik vraag / wijs een zakje aan en ik doe zelf de kersen erin. Hij doet er wat bij afrekenen 150 dinar of omgerekend nog geen €1,60 Altijd een leuk spelletje. Morgen aardbeien zien er ook heel lekker uit.

elsentongaanweerfietsen 2023-05-20 20:06:10

Het ziet er weer super uit! Mooie foto's.

Ina 2023-05-20 21:32:19

Mooi begin en goed weer. Heel veel fietsplezier en leuk dat ik weer mag meegenieten!

Angela 2023-05-21 08:28:51

Prachtig en lekker kersen eten

Janie 2023-05-21 20:38:13

Mens, dier en omgeving zijn beauty's