Ravno naar Dubrovnik

Kroatië, Dubrovnik

Goedemiddag volgers

Na een goed ontbijt gingen we op weg.
Rail away maar dan op de fiets.Een oude spoorweg een smalspoor waar een weg van was gemaakt.
Het eerste stuk was gravel maar later werd het beter.
Maar wat een uitzicht zo als je ergens halve wege aan de bergwand fietst.
Sommige stukken ging ik wel helemaal rechts rijden omdat er aan de andere kant een rechte afgrond was.
Wat zie je hier nog veel kapot geschoten dorpjes. Daarnaast hebben ze een nieuw huis gemaakt of het hele dorp is verhuisd.
Ergens onderweg zijn we ook nog in Servië verzeild geraakt dat zagen we aan de Russische letters op de plaatsnaam borden.
Het voordeel van deze spoorweg is dat het met niet meer dan 4% stijgt.
Zo waren we om. Twee uur bij de grens.
Twee grens overgangen wel te verstaan.eerst Bosnië uit en toen Kroatië weer in.
Naar Dubrovnik nog een uurtje naar beneden fietsen wat eten en onze kamer voor vannacht zoeken.
Door mijn navigator eerst de verkeerde kant op gestuurd maar nu onze mooie kamer gevonden.
Midden in de oude stad.

Vanavond zet ik de foto's van Dubrovnik er nog op. Maar nu eerst de stad verkennen.

Ton en Els

Weer een geweldige trip, wij waren in 2000 in dubrovnik,veel plezier

Janie 2022-05-17 17:49:23

Hallo. Wat een leuk verslag en mooie foto's. Ton z'n rug is weer opgeknapt begrijp ik. Mooi. Ook daar zie je weer de sporen van oorlog. Beetje eng. Nou fiets ze weer. Gr cees