Markovac Varvarin

Servië, Varvarin Municipality

Goedemiddag volgers

Was weer een lekker en leuke fietsdag.

Gisteravond lekker gegeten. Ze eten vooral vlees hier of pizza.
Gisteravond een opgerolde varkens schnitzel met kaas erin. De kleinste hoeveelheid vlees is 350 gram.
Er zijn ook burgers van 1 kg die kun je dan wel delen maar toch!!
Het ontbijt is hier niet erg uitgebreid maar er is yoghurt en muesli en voor Ton gebakken ei met ham en kaas.
Even voor 9 uur fietsen we weer weg. De route was niet al te zwaar met maar 1 grote klim.
Daarna heuvel op en af.
We reden hoofdzakelijk op de oude doorgaande weg, er is n.l.een nieuwe snelweg met tol aangelegd.
De weg waar wij reden is niet erg druk maar ze kunnen wel heel hard rijden.
Maar ze houden wel bijna allemaal rekening met fietsers.
Wel weer bijzondere dingen gezien. Een hele oud treinstel. Een heel groot rangeer terrein, het belangrijkste in Servië, een gevechtsvliegtuig op een schoolplein.
Veel kersen bomen en aardbeien velden. En nu ook wijngaarden voor de flessen wijn.
De wijn uit deze streek is goed te drinken.
In een dorpje zagen we een fietsen winkel. 5 minuten later was het probleem van gisteren gemaakt. De goede man wilde er nog niets voor hebben ook.
Onderweg ook nog nieuwsgierig gestopt bij een ouder stel dat iets in potjes zat te doen, een soort marmelade, weet nog niet wat het precies is maar erg scherp was het wel. Wij hebben een potje gekregen en zij van ons een klompje. Na een selfie konden we weer verder fietsen,
Je ziet hier ook van die wagens staan met bijenkorven, je hoort het gezoem zo stil is het.

Voor onze overnachting hadden we twee opties, hier in dit dorp of nog 22 km verder maar dan zouden we op 94 km zitten en ergens rond 17.30 aankomen.
wij hebben besloten om naar het enige hotel hier in dit dorp te gaan, gelegen aan de rivier.
We konden geen kamer krijgen via het hotel maar wel via booking.com.
Wij dat gedaan en het was geregeld, eerst wat drinken om dat de kamer nog niet klaar was.
Een kamer van 75 m2. Ik denk nog nooit zo' n mooie kamer gehad tijdens al onze reizen en dat wel voor €50,00
Nu gaan we zo het dorp in wat eten, morgen vroeg weer op voor onze volgende stuk van de tocht.

Ton en Els

Zo prachtige kamer. En prachtige tocht.

Joke 2023-05-22 17:28:24

Ziet er allemaal weer geweldig uit. Wel erg oude locomotief. Met eten zit het ook goed hebben we gezien geen tekort aan vitamientjes. Rust lekker uit en morgen weer veel plezier.

Jan en marrie 2023-05-22 18:40:51

Wat een heerlijke vakantie

Au3 2023-05-22 19:32:09

Weer bedankt voor je leuke verhaal. €50 was gezien de foto's niet gek.

Cees 2023-05-22 22:43:48

Alles weer goed .jullie verblijven in een mooie omgeving en lekker eten..veel plezier nog

Janie 2023-05-23 10:15:34

Wow , mooie rit en dan in zo'n kamer, niet verkeerd.

Angela 2023-05-23 17:51:37

Die kamer, dat is geen straf na een lange rit!

Marja 2023-05-23 19:16:01

Hai Ton en Els Wat leuk om jullie op deze manier te volgen. En wat een bijzondere foto's al. Jullie treffen tot nu toeaardig weer, toch Erg knap en gedurfd van jullie! Veel veilige km's toegewenst. Ik kijk uit naar de volgende verslagen Gr Ada van Loon