Himare naar Sarande

Nederland,

Goedemiddag volgers

Werden we vanmorgen wakker met donkere wolken en niet zo'n beetje ook.
Het was gewoon zwart.
Na het ontbijt toch op de fiets.
De eerste 12 km waren klimmen maar het was droog alleen de donkere wolken waren wel heel dicht bij.
We hebben wel de Albanees marine basis gezien die in de berg is uitgehakt!

Natuurlijk begon het te onweren en niet zo'n beetje ook.
En regen dus regenjas aan. Niet dat dit veel hielp maar ja je moet wat.
Het ging keihard en dat doet gewoon pijn op je hoofd en benen.
Na een 5 tal km klimmen zagen we een koffie/thee stop.
Als je dan gaat zitten ben je koud.
We moesten vandaag nog 30 km klimmen met op het laatst pas een afdaling naar Sarande.
De weersverwachting voor hier zijn onweer en regen. ( We weten nu waarom het zo groen is)
Bij de koffie tent stond een bergings auto, wij gevraagd of hij ons weg kon brengen en dat is gelukt.
We hebben ruim een uur in de auto gezeten met constant onweer en harde regen.
Hadden we dit gefietst dan waren we hier niet voor 5 uur vanmiddag geweest!
Nu zitten we droog in een hotel aan de kust met buiten nog steeds onweer en harde regen.

Deze reis wel geleerd om in oplossingen te denken en niet in problemen..

Fijne dag

Ton en Els.
P.s voor morgen is het weer bericht zon en 27 graden.

Vanavond was het droog, niet warm 23 Gr maar goed te doen. Gewandeld over de boulevard en lekker gegeten.
Het is hier niet druk al zou het heel toeristisch zijn.

Nou dat is mazzel met die bergingsauto.nog veel plezier

Janie 2022-05-29 22:29:40

Heel verstandig om te stoppen en niet verder te fietsen (jullie zijn geen 18 meer 🤭🤭) en fijn dat jullie vervoer hebben gevonden! Drink nog maar een 🥂🍺 van ons, we rekenen later wel af 😉😉😇

Cees en Marian 2022-05-29 23:18:06

In oplossingen denken is altijd het beste, en gelukkig hebben jullie het vandaag ook weer kunnen waar maken! Morgen hopelijk weer een fijne fietsdag zonder problemen 😘