Aleksinac Nis

Servië, City of Niš

Goede middag volgers

Het was een bijzondere ervaring gisteren in ons appartement.
Wij hadden dit geboekt via booking.com en niet gezien dat het op de vierde verdieping was.
Dit omdat we het hotel te duur vonden, Hollande zuinigheid.
Je hebt allemaal wel eens als je in het buitenland rijdt en je ziet zo'n gebouw 4 hoog dat je denkt hoe zou dat er van binnen uitzien. Nu ik weet het nu, 10 x 7 treden omhoog, het stinkt er net niet maar ruikt vreemd. Het appartement zag er wel goed en schoon uit.
Vanmorgen om 08.30 de fietsen ophalen was de eigenaar wel al aanwezig, dat viel alles mee.

De fietsen hadden de was beurt van gisteren goed doorstaan en met wat olie op de ketting lopen ze weer als een zonnetje.

Na een broodje bij de bakker en een kop koffie/ thee konden we om 09.15 op weg.

De route werd omschreven als zeer heuvelig. Dat houdt in zwetend met 8 naar boven en met 30 km er weer af.
Daarna vlakte het af tot gewoon hobbelig.
Rond half een waren we in Nis.

We hebben besloten om hier een middag rust te pakken/ het stadje bekijken.
Kregen we nog een kleine regen/onweers bui maar we konden goed schuilen op een terrasje tot het weer droog was.
Hier is een groot openlucht museum met oude stenen en opgravingen.
En een gezellig centrum.
We zitten nu op de zevende verdieping van het Ambassador Hotel. Met een goed lift en een bagagekar voor ons gemak.

Voor morgen hebben we een mini- van geregeld om ons over de twee hoogste heuvels heen te brengen naar de stad Pirot.
We slaan deze hobbels over omdat daar over 80 km klimmen bij zitten van meer dan 10 km 10%.
Dat is net even te veel van het goede.
Denk in oplossingen en niet in problemen.

Dus zo lekker eten en drinken en lekker vroeg slapen en morgen weer fris op pad.

Ton en Els

Top verslag weer. Morgen veel plezier. Vrgr Cees

Cees 2023-05-24 17:50:10

Gelijk hebben jullie kan ook te gek worden. Verder alles wel gezellig en goed. Dit is geen vraag hoor maar een vaststelling 😁😁😁😁🤭😅

Joke 2023-05-24 18:28:25

Weer een aardig tripje. Verstandig dat jullie af en toe rust nemen hoort bij vakantie. Gezellige avond en weer tot morgen.

Jan en marrie 2023-05-24 19:12:46

Goed besluit 💪 ik kan het nog herinneren van vorig jaar. Dat je mee moest rijden in een camper om verder te komen. Top geregeld Els Lekker slapen en morgen gezond weer op 🤩☀️😎.

Tineke Mak 2023-05-24 20:49:09

Goed geregeld dit, je moet de ellende niet opzoeken he? ervaring leert, moet je maar denken. de tocht van vandaag ziet er prachtig uit. Mooi dat wij ervan mee mogen genieten. lekker slapen, tot morgen.

Corrie 2023-05-24 22:12:20

Fietsen is anders dan lopen. Prachtig. Iedere dag het onbekende. Weer een mooie dag toegewenst.

Gerard 2023-05-25 10:52:37

Is smullen wat jullie allemaal beleven.gr

Janie 2023-05-25 18:17:49

Dat is verstandig, want je bent er nog niet en het moet leuk blijven tot het einde!