Site seeing Istanbul

Turkije, Istanboel

Goede volgers

Vanmorgen vroeg uit veren, om 10.15 een afspraakje bij Baja Bikes.
10.15 is niet zo vroeg maar we moesten er ook nog naar toe op onze eigen fiets.
Baja bikes is een organisatie die in heel veel steden fietstochten organiseerd voor toeristen langs de high lights van de stad.
Het was niet ver fietsen maar wel links rechts rechts links in die smalle straatjes.
Maar we waren op tijd. Het was een Nederlandse rondleiding. Altijd leuk om achtergrond informatie te krijgen.
Eerst gingen we naar een station waar de Orient Express altijd Istanbul binnen kwam
Een leuk verhaal erbij, het ziet er nog het zelfde uit als in 1900
Langs moskeeën en paleis maar ook kregen we nieuwe achtergrond informatie hierover.
Toen we terug waren overleg met de man van de fiets verhuur. Er moest nu een sleutel komen om de bout van Ton zijn fiets weer los te maken om morgen de fiets weer vlieg klaar te maken.
Maar weer gelukt. Iets met sleutel 10.
De weg terug gevraagd naar het hotel.
De korste weg was langs de tram baan, ik weet niet of het mocht maar was wel lekker snel
Daarna op weg met de tram naar de wijk Karakoy.
In een kaas winkel de kazen gekeken en we zagen er een verpakt in geiten huid. Ik weet niet hoe die smaakt
Daar is de Galata toren.
We zijn over een brug over de Gouden Hoorn gelopen waar veel gevist wordt door de locals op sardines. Met de oudste metro van Istanbul ( de lengte is 375 meter) maar wel stijl omhoog.
De toren gevonden en ik ben boven geweest. Weet je hoeveel trappen je hier loopt!!
Mooi uit zicht maar voor mij net te hoog.
Wel mooie foto's.
Terug naar beneden gelopen maar eerst een versnapering.
Het laatste stuk met de tram en nu een afzakkertje en dan lekker slapen.

Tot morgen,

Ton en Els

Mooie foto's. Goede reis terug.

Cees 2023-06-08 20:15:17

Mooie foto's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit in Turkije ben geweest, en altijd geroepen heb dat het me totaal niet trekt, maar dit ziet er wel mooi uit. Geniet van t afzakkertje.

Corrie 2023-06-08 20:16:08

Mooie foto's wij zitten nu in Appelscha op de camping. Jullie goeie terug reis.

Jan en marrie 2023-06-08 20:22:08

Wat een fantastische prestatie. Ben benieuwd naar je verhalen. Nu lekker ff slapen en dan morgen een hele goede vlucht terug.

Ria 2023-06-08 20:30:11

Hoi Ria Morgen onze laatse dag hier, Fietsen vlieg klaar maken. Zaterdag vliegen we naar Amsterdam. Gr Els

elsentongaanweerfietsen 2023-06-08 20:40:23

Wat een mooie foto s weer. Idd Turkije trekt mij ook niet maar wat zijn die moskeeën mooi 👌 misschien is een moskee hier bekijken. Vandaag heb ik je bureau zachtjes voorbereid op jou komst volgende week. Je stoel zat goed en het raam staat open 😜 Maar eerst nog ff genieten 🤩🤩 Fijne avond en morgen gezond weer op 😘

Tineke Mak 2023-06-08 21:11:17

Goede reis terug

Au3 2023-06-08 23:12:03

Was ff druk maar volg jullie wel. Goede vlucht terug en gezellig om elkaar weer te zien.

Joke 2023-06-08 23:42:35

Zo Els en Ton dat hebben jullie toch maar gedaan,en morgen weer in eigen landje en bed. Bedankt voor al jullie verhalen.gr xx

Janie 2023-06-09 13:10:28

Super mooi weer, nog ff genieten!