Hermanli Svilengrad

Bulgarije, Svilengrad

Goedemiddag volgers

Vanmorgen lekker uitgeslapen in het hotel met een mooi leeg zwembad!
Ingepakt een ontbijtje gescoord en rond half elf naar de fietsenmaker.
Daar waren ze met zijn tweeën bezig maar er was nog probleem, big probleem, het past niet.
Die ring wat gebroken is, is van een andere maat als de nieuwe. Dit komt omdat we 40 spaken hebben i.p.v. 32, dus dat ging niet passen. Ze hebben van alles geprobeerd om het passend te maken. Maar het lukte niet. Een bevriende fietsenmaker gebeld of die ringen had of zo iets en die kwam ook kijken.
Maar het ging nog steeds niet passen.
Op een gegeven moment zegt de fietsenmaker of we doen van mijn fiets het wiel in jouw fiets en dan je eigen cassette daar weer op. Hij dacht dat dit ging werken.
Na lang technische overleg gingen ze dat proberen. Het duurde lang maar het is gelukt.
Mijn fiets fietst weer naar behoren. Na een test ritje de remmen nog een keer afgesteld.
En alles was weer goed.
Ik heb nu een Nederlandse fiets met een Zwitsers voorwiel en een Bulgaars achterwiel!!
Thuis brengen we de fiets wel naar Nomen om het allemaal na te laten kijken, we zijn tenslotte verzekerd.
De rekening was nog steeds€60. volgens afspraak zij de fietsenmaker, maar dat wilde ik niet.
Ze zijn er 4 uur aan bezig geweest en hij moet nu zelf een nieuw wiel. We hebben hem een grote fooi gegeven en natuurlijk de sleutel hanger klompjes. Daar was hij heel erg blij mee.

Na nog wat gedronken te hebben wij weer op weg.
Achteraf schakelde de fiets al een aantal dagen niet lekker nu weten we waarom.
Op dit moment rijdt hij weer als een zonnetje zonder een kraakje!!

We hebben vandaag nog 35 km gefietst, een heel ontspannend ritje, dit omdat we pas om 1 uur gingen fietsen maar ook omdat we nu vlak bij de grens zitten en dan 30 km door Griekenland gaan waar we nog geen hotels zagen via maps.

Onderweg zagen we nog een hop on hop of bus uit Amsterdam staan die hier dienst doet als lijn bus!!.

Wat ons opviel aan Bulgarije
De wegen, behalve de doorgaande wegen, zijn slecht tot zeer slecht.
Je hebt zandpad, stenenpad, kinderkopjes en restjes afval met alles daar tussen.
het is hier super groen en vruchtbaar, we volgde veel een grote rivier en er valt elke dag wel een bui. ( Vandaar die onbegaanbare paden)
Wij hebben alleen maar aardige mensen ontmoet op een paar zwervers na maar die heb je overal.
Er zijn best mensen die Engels spreken of met een paar worden proberen.
Het eten is goed met hier en daar een beetje vreemd. O.a. gisteren een pizza tonijn waar heel veel augurk in zat. Ik vind dat wel lekker maar Ton niet.
Ze hebben niet echt eet momenten maar eten wanneer ze trek hebben behalve in de avond dan eten ze vlees, heel veel vlees met niets erbij.
De hotels waren allemaal goed en heel betaalbaar.

Tot morgen

Ton en Els

Fijn dat je fiets weer gemaakt is. Want ja zonder fiets ben je nergens. Nog een fijne avond en tot morgen maar weer πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹

Joke 2023-06-01 16:04:47

Dat waren vandaag weer spannende momentjes, maar gelukkig is alles weer opgelost. En als ik goed lees heb je ook geen inspiratie opgedaan voor een leuk recept voor op de kookklup. Maar gelukkig zijn jullie weer onderweg !!

Cees en Marian 2023-06-01 16:32:23

Nou gelukkig alles weer goed gekomen. Fijne reis .

Jan en marrie 2023-06-01 16:34:38

Fijn dat het opgelost is, goede reis verder πŸ‘

Dirk 2023-06-01 16:49:44

Jou fiets wordt wereldwijd herkent straks πŸ₯³πŸ₯³ Zo bijzonder. En verder lekker makkelijk dagje zo. Mooie foto s weer. Jammer dat je niet ff een baantje kon trekken πŸŠβ€β™€οΈπŸŠπŸŠβ€β™‚οΈ Eet smakelijk en tot morgen πŸ–οΈπŸ–οΈ

Tineke Mak 2023-06-01 17:12:55

Tsjonge wat een ervaring weer. Ik zou al lang in paniek geweest zijn. Hopelijk verder zonder problemen.

Lenie 2023-06-01 17:19:30

Die fiets is behoorlijk internationaal aan het worden, gelukkig alles opgelost veilige reis verder πŸ‘‹πŸ»πŸ‘‹πŸ»

Au3 2023-06-01 17:24:02

Nou niets te klagen dus, het kan altijd slechter hè 😘

Veronique 2023-06-01 20:59:17

Dit is weer een onvergetelijke reis, er gebeurt weer van alles waar je nog heel lang om blijf lachen. Wie heeft er nou zo'n unieke internationale fiets! Slaaplekker en tot morgen weer.🀣😘

Ina 2023-06-01 21:45:12

Wat een verhaal weer, super dat er behulpzame mensen zijn. Ik zou proberen om in Griekenland een nieuw zadel te scoren, dan heb je uit elk land een herinnering, haha.