Sarande naar igoumenitsa

Griekenland, Igoemenitsa

Goedemiddag volgers.

Vanmorgen wakker met een stralend zonnetje en een strak blauwe lucht!!

Een goed ontbijt en lekker op de fiets, we mochten nog een paar hobbels over maar die waren niet al te zwaar.
Die stad was wel heel erg groot met heel veel hotels en ze zijn er nog veel meer aan het bouwen!.
Fietsten langs mooie baaien waar volop aan vis kweken werd gedaan. Mossel kwekerijen maar ook van die grote ronde vijvers waar de vis groot in groeit.
We kwamen ook langs een oude opgraving uit de Romeinse tijd. Was de hele tijd rustig op de weg en daar staan dan in eens 10 touringcars. En wij hebben al die tijd geen bus gezien.
Ook was daar ons pontje voor vandaag. In het boekje stond dat het een gammel pontje was nu dat was nog mooi vertaald. Het was een ponton met een paar planken erop en een kabel waarlangs hij heen en weer ging. Er konden 4 auto's op.
Maar heelhuids aan de overkant gekomen.
Langs rustige weggetjes kwamen we bij de grens. Albanië uit gaat het zo snel als Albanië in.
Bij de Grieken duurde het langer, ook omdat ik zo nodig een stempel van Griekenland wilde.

Vanaf de grens ging het bijna alleen maar naar beneden.soms omhoog.
Ik weet nu waar de Griekse mandarijnen groeien. Links en rechts van de weg, trouwens een goede asfalt weg, maar ik denk dat er meer koeien en geiten overheen gingen dan auto's.
We kwamen ook door een moeras/ lagune waar we veel vogels zagen. Ook in de verte, maar met de verrekijker goed te zien, flamingo's.

We kwamen langs de zee te rijden waar allemaal locals kwamen en natuurlijk de mensen met een camper die daar gratis stonden.
Vandaar was er een prachtig fietspad naar Igoumenitsa.
Een hotel was snel gevonden en nu zijn we lekker gedoucht.

Over Albanië.
Wij vinden het een heel mooi land. Schitterende natuur. Aardige mensen en best veel die Engels spreken.
Het eten is eenvoudig maar lekker. Veel kip en varken maar ook vis.
De wegen zijn meestal goed, op gaten moet je altijd letten. Wel veel verkeers hobbels.
Overal komt nieuwbouw, wij hebben ons verbaasd.
Zo als een ober vertelde, wij zijn niet zo arm maar de regering!.
Er zijn hier best veel toeristen alleen niet bij de Nederlanders bekend.
Wij vinden het een aanrader, er is genoeg te zien en te beleven.

Fijne avond

Ton en Els

Hallo. Weer een mooi verhaal en foto's. Het pontje is wel bijzonder. Gr. Cees

Cees 2022-05-30 19:11:21

Gaaf dat jullie het zo doen 😋 Reis door vele landen. Ik durf het bijna niet te zeggen 🙈 maar het schiet al aardig op. Fijne avond

Tineke 2022-05-30 19:51:49

Weer een mooi verhaal,leuk om te lezen. Geniet nog van de laatste dagen.

Jan en marrie 2022-05-30 20:18:20

Weer genoten van je verslag. Voelt bijna of ik met jullie mee op reis ben,maar dan zonder alle inspanningen die jullie wel doen🤣🤣 Geniet er nog ff van de laatste dagen.