Edirne Kirklareli

Turkije, Kırklareli

Goede middag volgers

Het is gelukt wat wij vandaag wilde weg trappen!!

Vanmorgen in het Rooftop restaurant ons ontbijt gehad. Dat viel nog heel niet tegen, wel wit stokbrood maar goed te eten met kaas, worst met knoflook, een eitje, tomaat, komkommer en ook jam en chocolade pasta. Daarbij een kop thee en een sapje.

Dwars door het centrum op naar de route voor vandaag.
Het begon met een klim de stad uit, dat vind ik altijd lastig zo in het begin maar toch weer boven gekomen.

De eerste 24 km was heuvel op en dan weer af. Kun je wel leuk mee spelen. Zo hard mogelijk er af en dan proberen om zo lang mogelijk niet te trappen, opschakelen en dan door trappen.
Lukt niet altijd en dan schakel je terug naar 1 5 kun je altijd nog meer schakelen. Meestal boven in 1 4.

Stonden we even bij te komen stopte er een Duitse auto met een Turk erin.
Hij was gewoon benieuwd wat wij aan het doen waren, werkt in al 28 jaar in Duitsland maar woonde in deze streek. Of we mee gingen eten bij hem en zijn vrouw. Dat hebben we afgewimpeld want dan ben je zo maar niet weg. Komen we in het volgende dorp die zelfde man tegen op het terras. Zijn we toch maar even wat gaan drinken met hem en de andere mannen.

Wij weer verder heuvel op en af.
In het een of andere dorp waar een heel groot militair complex was ( mag je geen foto van nemen) er lopen soldaten de wacht met een geweer.
Hebben we een tentje gevonden voor de lunch. Je hebt de keuze uit döner of een tentje waar je aan kunt wijzen wat je wil eten.
We hebben linzensoep en vlees met rijst gegeten.

En weer verder voor nog 40 km naar onze volgende overnachting.
Komen we een nieuw weg tegen, lekker breed en er stond geen boord verboden voor fietsers.
Dus wij zijn die maar gaan proberen. Het was wel veel klimmen en vals plat maar dat was de andere route ook. De weg liep wel lekker en rond half vier waren we hier in dit stadje.

Ook lekker druk op zaterdag. Binnen 5 minuten twee colones met toeter Turken, met andere worden, een bruiloft.
Wij richting centrum, dat vinden we gewoon gezellig.
Een hotel gevonden en nu zit Ton de kwalificatie van Max te kijken.

Tot morgen

Ton en Els

Lekker dagje weer 👌👌😎😎 hoewel de zonnebril niet echt nodig is als ik de foto zie 😅 en wat leuk dat zo n man jullie dan mee wil nemen om thuis te eten. Maar het schiet al weer aardig op zo. Blijven jullie in Turkije? Geniet 🥳🥳🥳

Tineke Mak 2023-06-03 17:09:04

Leuk de reactie van de lokale bevolking. En lekker eten vandaag tomatensoep hadden wij ook vanmiddag bij de hightea van een vriendin van mij. Veel plezier vandaag .

Jan en marrie 2023-06-03 17:56:41

Wel leuk hoe de plaatselijke bevolking daar op je reageert. Als ik het zo lees zijn ze overal wel heel gastvrij

Ria 2023-06-03 18:44:00

Dat was weer een mooie dag 😊

Au3 2023-06-03 19:41:49

Jullie maken ook overal vrienden hé! Wat een mooi plein / straatje met die kleine gekleurde op patroon gelegde steentjes 😍 Fine avond weer en veel fietsplezier morgen!

Ina 2023-06-03 20:44:06

Wat een aardige mensen en ja daar ben je niet zomaar weg. Groet cees