Trpanj naar gabela

Bosnië en Herzegovina, Gabela Bosnië

Goedemiddag

Het was weer een fantastische dag.

Vanmorgen 100 treden naar beneden om te ontbijten, daarna ben ik een kwartiertje gaan zwemmen..helemaal een zwembad voor mij alleen.
Daarna die trappen weer omhoog om daarna met bagage weer naar beneden af te dalen.
Je zal er een week zitten!!

De veerpont ging om 12 uur dus we hadden alle tijd. Ton heeft de kettingen schoon gemaakt en daarna naar het dorpje en de haven. Op een terrasje koffie/ thee gedronken en triominos gespeeld, je moet toch wat om de tijd te doden.

Ook hier is de temperatuur gestegen tot rond de dertig graden, dus dat is zweten en nog eens zweten en heel veel water drinken.

Na een leuke overtocht eerst maar gegeten en daarna op de fiets.
Het eerst stuk ging door een delta en was overwegend vlak.
Daarna een flinke klim om langs een natuur gebied te fietsen. Het was daar heel erg rustig en stil.
Het was genieten.
Daarna weer een klim het dal uit en daar stonden steeds meer van die gele planten(brem) in bloei. Nu had ik vanmorgen voor het eerst extra hooi koorts pillen ingenomen dus dat kwam goed uit.
Ook hebben we Amarillissen in het wild gezien.
Na de afdaling reden we langs een rivier, lekker plat als in Nederland.
We kwamen bij de grens met Bosnië.
Paspoort laten zien en er werd naar Covid papieren gevraagd. Nu had ik het gele boekje bij de hand en dat vond hij genoeg.

We zitten nu in een motel maar met slecht internet.
Ik hoop dat ik het verhaal kan uploaden, anders morgen.

Fijne avond allemaal

Ton en Els

Het epistel is goed bij ons geland en weer een leuk verhaal om jullie belevenissen te lezen.

Cees en Marian 2022-05-15 19:04:53

Ik geniet van jullie verhalen, geniet gewoon mee, is hier ook erg warm

Janie 2022-05-15 19:22:42

Volgens mij hebben jullie naar je zin !!

Ria 2022-05-15 19:23:05

Dat uploaden is prima gelukt. Jullie hebben heerlijk weer. Lijkt me een prachtige reis!

Corrie 2022-05-15 19:28:32

Weer genoten van het reis verslag. Hier vandaag ook heerlijk weer.

Jan en marrie 2022-05-15 20:35:30

Zijn vroeg in Lille dus tijd voor de laatste verslagen. Allemaal reuze spannend Nog heel veel plezier Blij dat ik weer bij ben

Joke 2022-05-16 16:28:18

Wat een leuk verhaal weer. Mooi zwembad.