Plovdiv Haskovo

Bulgarije, Chaskovo

Goeden avond volgers

Gistermiddag toen we aankwamen in Plovdiv nog een leuk gesprek gehad met een politie agent.
Wij fietste in het voetgangersgebied en dat mag ook hier niet.
Oke sorry, ja zegt hij, dat geeft niet maar ga nu wel lopen dan. Natuurlijk doen we dat.
We zaten in het city hotel alleen jammer dat er geen lift was.
Het hotel zat 2 hoog dus trap lopen, krijgen we ook nog kamer 304 dus nog een trap op. Hebben we toch maar een andere kamer genomen op die verdieping dan maar twee bedden en die tegen elkaar geschoven.

Wij naar een restaurant, en gewoon eten besteld. Nu zie je hier veel vlees planken, van 1250 gram of nog meer gewicht. Wij dachten dat dit was om te delen. Komt er een jonge gozer en die besteld gewoon een plank van 1250 gram en schuift die binnen het kwartier naar binnen.
Ze eten hier dus heel veel vlees,

Vanmorgen eerst een ontbijt gescoord bij een koffie tent en toen de route opgezocht. Die ging dwars door het oude centrum. Daar was niet te fietsen, dat waren geen kinderkopjes maar halve molen stenen uit de tijd van de Sultan.
Wel leuk om alles te zien.
Plovdiv is Culturele hoofdstad van Europa geweest in 2019.

Wat wel leuk is, je ziet hier bij scholen en speeltuinen dat ze een heel parkoers aangelegd hebben met stopborden en stoplichten en verkeersregels. We hebben ook een schoolklas je zien oefenen. Altijd nuttig toch.

Ook zie je in elk dorp of gehucht koffie machines op straat staan, 1 lef erin en er komt een prima bak koffie uit. Er is niet altijd een koffie tent in de buurt en zo kom je toch aan je bakkie.

Vandaag via een veilig fietspad de stad weer uit. Lekker rustig heuvel op en af. Nooit te stijl gewoon in 2 5/6 goed te rijden. Rond 13.00 uur hadden we er 50 km opzitten.
Een lekkere lunch bij zo'n tentje aan de kant van de weg.
Vlees met tomaat, komkommer en een stukje brood.
We gingen nog 16 km fietsen daar zou een hotel zijn ,heuvel op en af.
Alleen daar was geen hotel meer en ook in het volgende dorp niet meer.

Na even op maps gekeken te hebben kwamen we uit in de volgende grote plaats, alleen was dat nog 16 km. We gingen wel van de route af naar de oude snelweg dat was het kortste.
Maar ook daar heuvel op en af. Ben je er eindelijk is de stad ook nog heuvel op 3 km van de weg. Totaal hebben we vandaag daardoor dik 95 km gefietst!!
Dan nog een hotel zoeken. Afijn, we zaten om 18.20 aan een wel verdiend biertje.

Morgen gaan we wel wat later starten als negen uur

Mijn zwarte voetzolen zijn er nog steeds. Ik heb Panama Jack sandalen en wist niet dat het voetbed zo zou afgeven.
Afijn als ik thuis weer veel ga zwemmen slijt het er wel weer af.

Tot morgen en bedankt voor de reacties,

Ton en Els

Weer een drukke dag, nu maar lekker eten en een bier en wijntje morgen gezond weer op.

Joke 2023-05-30 19:36:09

Lekker dagje zo 😊

Au3 2023-05-30 19:50:20

Zo dat was wel eff fietsen voor een slaapplaats. En die vleesplank doen wij een week over. Nou luitjes fijne avond.

Jan en marrie 2023-05-30 19:51:07

Nou ik dacht πŸ€” al? Je bent laat vandaag 🀣 Zo zie je dat je in de gaten word gehouden. Pittig dagje dus πŸ˜… je ziet veel en maakt veel mee. Maar ook veel zweet πŸ˜…πŸ₯΄ en ik weet niet of dat de bedoeling is πŸ˜‰ Lekker slapen voor straks 😴. Morgen weer een nieuwe dag 🀩🀩

Tineke Mak 2023-05-30 20:11:34

Jullie beleven mooie dingen, geen boutjes verloren.gr

Janie 2023-05-30 20:12:00

Heel leuk om zo jullie fietstocht vanaf de bank te volgen.petje af hoor. πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ

Roos 2023-05-30 20:33:34

Echt een mooie tocht die jullie aan het maken zijnπŸ€—

Marja 2023-05-30 21:31:58

Zo…. Dat was vandaag weer een aardig stukje op de fiets. De start zorgde voor een lichte massage op de molenstenen in Plovdiv, dat gaf natuurlijk extra energie πŸ€­πŸ€—πŸ‘. Maar heel knap wat jullie vandaag weer gedaan hebben πŸ‘πŸ‘ Ik zou zeggen, neem een lekkere rustdag 😎 met een 🍺πŸ₯‚ πŸ₯ΉπŸ«£

Cees en Marian 2023-05-30 23:45:56

Petje af!! Ik doe het jullie niet na!!

Lenie 2023-05-31 01:48:23

95 km. pppfff maar goed dat jij een goede fietsbroek hebt want dat zal toch wel te voelen zijn. Mooie rit weer en succes voor de volgende kilometers.