Hell's Gate Airtram

Canada, Hell's Gate

(Nou we hebben nog geen internetcafe kunnen vinden in Vancouver, dus de foto's laten nog op zich wachten).

Deze ochtend werden we wakker op de Wall Mart parkeerplaats. Er waren in de avond nog aardig wat campers bij gekomen. We vervolgden onze reis richting Hope.
We wilden bij Yale gaan powerraften en dat is een gemotoriseerde raft. Daarmee ga je dan de wildwaterrivier af, maar kun je dus ook tegen de stroom in en bepaalde andere manouvres maken die met een peddelraft niet te doen zijn.
In Hope aangekomen bleek dit toch wel een erg bijzonder plaatsje te zijn. Ik had er in onze 'research' niks over gezien, maar in Hope is de allereerste Rambo film First Blood opgenomen! Spectaculair!

Tussen Hope en het plaatsje Yale vonden we een campground voor onze camper. We informeerden naar de mogelijkheden om te powerraften, maar dit was maar op bepaalde dagen mogelijk. Dagen waarop we eigenlijk al andere plannen hadden. We besloten om dan eerst die wilde Fraser river maar eens te gaan bekijken, voordat we zouden besluiten om dan misschien te gaan peddel raften. |

Hell's Gate is het wildste stuk van de Fraser rivier. Je kunt met een gondel de smalle kloof over waar 2 miljoen liter water per minuut doorheen stroomt. Vanuit de gondel en vanaf de loopbrug zag Hell's Gate er wel spectaculair uit, maar de rest van de rivier leek meer op het Wilhelmina kanaal. We hadden zo onze twijfels of raften wel 'leuk' zou zijn hier en besloten het dan toch maar niet te doen en een dagje eerder naar Vancouver te vertrekken.

En wij hier maar raften tijdens de havendagen op het wilhelminapark.. wel een beetje sjaak afhaak hoor ;) ! Maar Vancouver is vast en zeker de moeite!

Sanne 2009-08-05 20:16:48

oja wilhelminakanaal uiteraard.. raften in t park is zo lastig...

Sanne 2009-08-05 20:17:06

Nou ja, het succes van de hele reis zal zeker niet afhangen van dat ene powerraftje. (Ofschoon het er op foto's in het ANWB-boek toch wel spectaculair uitziet, maar dat zal dan wel precies in de nauwe kloof genomen zijn). Als ik zo eens even teruglees hebben jullie wel heel veel dingen gedaan en gezien, wat een energie. Volgens mij is er geen dag dat je alleen maar geralexed hebt. Misschien nu een dag of twee in Vancouver.

MenM 2009-08-05 20:34:26

Hé en opeens staan er weer 4 nieuwe berichtjes! Jammer dat jullie niet zijn gaan raften: ik zag Guus al voor mij met rode hoofdband op de rand van de raftboot staan, zouden wel hele stoere foto's zijn geworden! Maar misschien maar goed ook, ik denk dat Nieuw Zeeland moeilijk te evennaren zal zijn...

José 2009-08-05 21:44:31

jammer van het peddelen, maar dat kan hier ook in de Noord Aa, wel wat rustig maar ook lekker nat. geniet nog maar want het gaat nu snel doei