Raften in Clearwater

Canada, BC, Clearwater

Vandaag zijn we vanuit Kamloops verder gereden naar Clearwater. Halverwege verlieten we de droge prairie en reden weer de mooie wouden van Wells Gray Park in.
Een mooie camping gevonden (Dutch Lake) zodat we ons toch nog een beetje Hollands voelde. Onze plek lag direct naast het meer, maar ook waar de wilde muggen zaten...

Toen doorgelopen naar de IWE White Rivier Rafting om daar met een groep Spanjaarden te gaan raften. Eerst weer met zo’n gammele bus omhoog (volgens mij hoort dat er standaard bij, want we zien ze overal) en toen na enige uitleg de rivier op!
De eerste twee wildwatergedeeltes waren erg gaaf en toen was het eigenlijk wel een beetje afgelopen.
Halverwege mochten we nog een stukje lopen om vervolgens van de kant een waterval in te springen en op het laatste, iets rustiger stukje, mochten we in het water om drijvend een stukje te raften. Dit was wel erg gaaf en we kregen de ene na de andere golf over ons heen! Toen we weer in de boot moesten klimmen, bleek dat we 1 persoon mistte. Guus was namelijk opzij gedreven en daardoor uit de stroming geraakt!!

Gelukkig bleef Guus heel rustig dobberen en wij moesten als een gek peddelen om bij Guus in de buurt te komen. Wat een luilak! ;)

's Avonds hebben we onze eerste kampvuur gemaakt (ook deels om de muggen te verdoven met de rook..)

Nu op de juiste locatie en met actiekiekjes

Actiekiekjes zijn het zeker. Ik heb alleen geen flauw idee waar jullie zitten. Of ligt Guus hier ergens in het water en is de rest driftig bezig hem te redden?

MenM 2009-08-08 11:25:22

We zitten op de eerste foto aan de linkerkant en zijn de laatste twee blauwe helmpjes. Anne zit voor en Guus zit achter.