Een tussenstop in Mount Robson

Canada, Mount Robson

Vandaag zijn we vanuit Clearwater, waar je prima kunt ronddobberen overigens, doorgereden richting Jasper National Park. Omdat dat een aardige tocht is, hadden we besloten om in het plaatsje Mount Robson te overnachten. Dat ligt overigens aan de voet van de Mount Robson, een prachtige berg met de top in de wolken.

Toen we 's ochtends vertrokken vanuit Clearwater hebben we daar eerst nog een omweggetje gemaakt om wat natuurschoon te bekijken. Daarbij onder andere de Helmcken Falls, een waterval die vanaf 137 meter naar beneden stort. Ook hebben we de 30 verschillende soorten muggen die in het Well's Gray Park huizen allemaal van te dichtbij kunnen zien!

Na een mooie autorit tussen de bergen door kwamen we bij Mount Robson uit. Hier gingen we naar een leuke campground. Als je inzoomt op de kaart zie je de soort 'draaikolk' vorm van het park. Ook hier hebben we weer een mooi kampvuurtje kunnen bouwen!
Morgen vroeg gaan we nog een Hike maken naar een uitkijkpunt en daarna vervolgen we onze tocht naar Jasper in het Jasper National Park (handig al die dubbele namen).
~ Guus

Het ziet er wel lekker relaxt uit zo met een boekje bij een knappend houtvuur, genietend van de mooie omgeving en van de vele soorten dieren. Je zult zomaar 30 verschillenden soorten in je omgeving hebben. Zijn de steken ook allemaal verschillend, of jeuken ze allemaal even veel? Ik zie ook dat jullie lekker zelf aan het koken zijn geweest: en vooral zo gezond. Lekker zo doorgaan, want jullie zien er goed, zomers uit.

MenM 2009-07-22 23:44:09

Guus, die laatste foto!!! Ik zat maar te hopen dat de schilder gauw wegging, want ik kreeg zo'n onbedaarlijke zin in een broodje hamburger. Ik wilde meteen wel naar de fritesboer. Voor het overige ziet het er schitterend uit daar. Een beetje "gesettled" doet het ook wel aan: met een boekje samen op een stoeltje aan een ven!!! (Zou zo maar Oisterwijk kunnen zijn, afgezien van dat vuurtje natuurlijk), en dan rustig genieten van een dagje VUTTEN. Daar is overigens niks mis mee. Blijf zo genieten. td