Meer meren

Canada, Lake Louise

Vandaag gingen wij onze tocht vervolgen door Banff National Park. Na een vroeg ontbijtje in de Lodge, gingen we een klein stukje terug richting Jasper. We waren namelijk Lake Peyto vergeten te bekijken! De meren hier zijn zo blauw dat ze bijna allemaal op elkaar lijken, maar het is vooral de natuur er om heen die elk meer toch erg bijzonder maakt. Lake Peyto konden we vanaf een viewpoint van bovenaf overzien en dat zag er schitterend uit in het vroege ochtendzonnetje. Toen we terugliepen naar de parkeerplaats zagen we bovendien dat onze Wicked Camper Steve al net zo'n attractie is als het Canadese natuurschoon. Er werd geposeerd met onze trouwe partyvan.

Daarna vervolgden wij onze rit naar Lake Moraine. Wederom een meer dat gevoed wordt door smeltwater van een nabij gelegen gletsjer. Ook hier hebben we mooie foto's gemaakt en zijn we half rond het meer gelopen om te zien waar deze haar verse aanvoer van smeltwater kreeg. Een lawaaierige rivier die deels onder zwaar bemoste boomwortels en langs grote rotsblokken naar benden stroomde. Het was toen zo'n beetje half 11 en de parkeerplaats was al erg vol. We wilden nu nog naar Lake Louise rijden, nog populairder dan Lake Moraine. Gelukkig was de parkeerplaats ook groter.

Lake Louise werd omgeven door de bergen en je keek uit op de Victoria gletsjer. Tussen de toeristen door hebben we ook hier wat mooie kiekjes genomen, maar we hadden niet echt de behoefte om nog een lange wandeling te maken. Het water van Lake Louise is overigens wittig door wat ze noemen /Rock Flour/ een soort gemalen steen dat lijkt op bloem en wat met het smeltwater mee in het meer komt. Het water lijkt hierdoor een beetje op water met koffiemelk. Niet minder mooi overigens.

Na dit meer zijn we doorgereden richting het plaatsje Banff. We namen de 1A Bow Valley Parkway. Een weg die je door de natuur brengt. We besloten om voor Banff ons kamp op te slaan voor de komende 2 nachten. Dit met het oog op de drukte in Banff zelf en de mogelijkheid om de 1A nog een paar keer op en neer te rijden en wat meer 'wildlife' te spotten (en niet aan te rijden).

We zitten nu in het plaatsje Banff om boodschappen te doen en de stad te verkennen.
Groetjes en bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe!
Anne en Guus

Leuk dat mensen bij jullie 'van' gaan poseren! Ik dacht nog: iedereen zal wel in zo'n apparaat rondrijden daar, maar dat valt blijkbaar toch tegen. Succes met spotten (ik zet in op het rendier :-))

Nelleke 2009-07-26 11:03:24

Ik moet zeggen dat het in eerste instantie een beetje decadent klinkt: "We waren vergeten Lake Peyto te bekijken", maar ja er zijn er ook wel heel veel. Wat een prachtige foto's weer en wat een heldere lucht steeds. Ik hoorde van Jacques en Yvonne dat ze van de drie weken, maar 3 dagen regen hadden gehad. Daar waren ze heel content mee. Nu weet ik niet of dat bijzonder weinig is, hopelijk treffen jullie het de rest van de reis ook. Misschien kunnen jullie als de kosten de pan uitrijzen, kijkgeld voor jullie "van" vragen. Ik heb net als Nelleke gedacht dat het daar wemelt van dit soort voertuigen, dus niet. Fijne voortgang van de reis maar weer.

MenM 2009-07-26 11:31:05

fantastisch wat jullie daar allemaal zien en meemaken geniet er maar van want het is voorbij voor je het weet. dank voor jullie felicitatie via een tussenpersoon, jullie vinden het vast niet erg dat jullie mijn verrassings BBQ gemist hebben maar het was wel een heel leuk feestje natuurlijk in de regen want dat hoort bij BBQ. Heb nog een goed vervolg op de reis en zorg goed voor steve want daar ben je van afhankelijk, groetjes van ons en tot ooit.

T.W. & O.J. 2009-07-27 14:26:33

Hallo Anne en Guus, Wat leuk om zo te kunnen zien en lezen over jullie reiservaring. Leuk dat jullie daar de tijd voor nemen om bij te houden. Jullie hebben al veel gezien en prachtige foto's gemaakt! Fijne vakantie verder, Mirjam

mirjam eernisse 2009-07-27 15:25:09

Ik ben de hele tijd laatst, dus ik lijk wel een repeterende breuk: maar ik herhaal mezelf ook de hele tijd: wat schitterend, een mens gaat toch denken: zou ik niet eens. En wat die dieren betreft: natuurlijk wordt het Rudolph zoals Nelleke denkt. Ik moet me ook bij de rest van het gezelschap aansluiten, die dacht dat iedereen in zo'n busje rondreed. Waar rijden die anderen dan allemaal in. Fijne reis maar weer. td