DE berentocht

Canada, Kamloops

Vanochtend om kwart voor 5 ging bij ons de wekker. Met een slaperig hoofd gingen we op weg naar Blackcomb om mee te gaan met de berentocht.
Bij de lift aangekomen wachtte we tot 5.45u tot de man van de tour met een 4x4 aankomt.
Een zeer grote 4x4 wel te verstaan en wij zagen ons al lekker vanuit die mooie wagen naar de beren kijken.

De man stapt uit en vertelt dat hij goed en slecht nieuws heeft.
Het slechte nieuws is dat de beren in de zomer van dieet veranderen en zich daardoor niet laten zien.
En zoals jullie het waarschijnlijk al voelen aankomen, zijn die 2 weken natuurlijk precies deze twee weken.
De kans is dan ook nihil dat we beren zien, op de vraag of we dan wel andere dieren zien zegt hij dat die kans er ook eigenlijk niet is.
Het goede nieuws is dat de kans dat we beren zien 's avonds wel groter is (maar nog steeds klein). Dus als we willen mogen we 's avonds mee OF we krijgen ons geld terug. Na even wikken en wegen toch maar voor het laastte gekozen.

Toen moesten we van 6 tot 9 uur wachten tot de klantenservice open was om onze refund te krijgen.
We hebben die tijd besteed om maar een mooie wandeling te maken in de omgeving, waarbij we een heuse wilde eekhoorn tegen zijn gekomen! Vervolgens zijn we verder gereden naar Kamloops om hier te overnachten.

Wat opvalt is dat de Canadeese natuur toch gevarieerder is dan we hadden gedacht. Nadat we het woud waren uitgereden kwamen we in de "praire" van Canada.

We staan nu op een camping NAAST een wildlife park (zoom in op de kaart) waar we ook even naar toe zijn geweest en daar hebben we dan eindelijk een tocht langs de beren kunnen maken. Toch nog beren gezien vandaag!!

Wouw gaaf hoor. Maar zo te zien toch nog een beer gespot ;)

Ron 2009-07-20 08:20:13

De van overtreft alle verwachtingen, gaaf hoor! Wel jammer van de beren, deze ziet er toch niet heel gelukkig uit, achter zijn hekje.

Nelleke 2009-07-20 10:45:47

Hoi Guus en Anne, soms zit het mee en soms tegen. Die berentocht is natuurlijk heel jammer (in het wild hadden ze er vast veel "beerachtiger" uitgezien als deze "niet zo gelukkige" om met Nelleke te spreken achter een hekje). Maar zo'n watervliegtuigje en in je eigen hippe van rondrijden is toch wel geweldig. Ik heb de "wilde eekhoorn" aandachtig bestudeerd, maar ik zag helaas geen verschil met de onze. Zal wel aan mij liggen. Veel plezier verder en ik wacht jullie verhalen weer verder af. td

Diny 2009-07-20 15:01:18

Jullie van is inderdaad iets heel aparts. Volgens mij hebbben jullie op een parkeer/kampeerplaats geen moeite om hem terug te vinden. Dat wordt straks thuis iets met zo'n saaie, grijze Fiat Punto (opfleuren kan natuurlijk ook nog!) In tweerlei opzicht jammer van de beren: dat de "vrije" beren zich nu niet laten zien (misschien wel heel verstandige beren) en de beren die gekooid en moedeloos rondlopen. Onze berentocht op de kermis is ondertussen wel geslaagd dankzij Martien. Er komen vast nog veel mooie en leuke dingen op jullie pad, waarvan wij mee blijven genieten. Groetjes.

MenM 2009-07-20 15:35:39

Wow mooie foto's en wat een vet busje! Jaaaa dit ziet er heel goed uit! :D En die beer zou ik toch liever niet tegen willen komen zonder hekje ertussen ;). Groetjes en geniet van jullie avontuur ;)!!!

Caroline 2009-07-20 17:01:39

Nou die beren lijken wel mee te vallen, zien er erg timide uit, dus volgens mij kan je ze best knuffelen (waar komt anders de term knuffelberen vandaan?) ;) De 'wilde eekhoorn' daarentegen, dat is oppasssen geblazen! In de documentaire Ice Age heb ik gezien waartoe een 'wilde eekhoorn' allemaal toe in staat zijn, die doen werkelijk alles voor een nootje. Dus goede tip is om alleen nootjes in de camper te eten.. of nou ja, misschien beter helemaal geen nootjes (heb deel 3 nog niet gezien...) Veel plezier! groetjes José

José 2009-07-20 21:01:24

Jammer dat de berentocht niet door is gegaan. Maar niet getreurt jullie gaan nog langs veel meer plekken waar wilde beren los lopen. en anders kan je nog het berenpark vlakbij lake louise bezoeken. Jullie auto ziet er mooi uit! Ik ga zo weer even de plantjes in jullie huis water geven en de post weghalen. groetjes ;)

marja 2009-07-22 11:43:29

Hoi Anne en Guus, Leuk jullie verhalen. We zitten nu bij Maria en Martien. Dus we zijn weer bij. Die beer ziet er niet zo gevaarlijk uit. Volgens ons gaat het misschien nog wel lukken een wilde beer te zien. Dus hou jullie fototoestel bij de hand voor het geval dat. Veel plezier. Kees en Annet

MenM 2009-07-22 16:26:37

Haa!! Potverdorie the road-trip is al begonnen en al beren, eekhoorns en watervliegtuigen gespot. Dat kan alleen maar een succes worden met zo'n hippe van!! Geniet ervan!

Sanne 2009-07-22 20:27:58

Hallo Guus en Anne, Het is leuk om jullie reis te volgen! Ben zelf nooit verder dan Vancouver gekomen! Geniet van jullie reis! Groetjes, Sil (Vriendin van Nelleke!)

Sil 2009-07-22 22:59:01

wat een bereleuke verhalen, het is altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen, wij blijven jullie volgen. BEREGOED!!!! en wat die eekhoorntjes betreft: ik heb deel 3 gezien, maar ze zijn volkomen veilig, en ze zijn gek op borrelnootjes. dus let op wat je koopt. veel plezier nog