Ierland, Dublin

Bezoek aan Guinness Storehouse.

Een bezoek aan de Guinness brouwerij in Dublin kon niet uitblijven natuurlijk. Na een uitvoerige tocht door de mooie, oude brouwerij met informatie en uitleg over het brouwproces ende reclame uitingen eindigden we uiteindelijk in de Gravity bar op het dak van het gebouw. Van hieruit kon je, onder het genot van een pint van "the Black Stuff", over heel Dublin uitkijken. Erg indrukwekkend en een mooie afsluiting van de vakantie.

Voordat we de Guinness brouwerij bezochten, zijn we nog naar Kilmainham Gaol geweest. Een oude gevangenis waar we werden rondgeleid en uitleg kregen over het gevangenis wezen in die tijd. In deze gevangenis zijn ook de leiders van de Ierse onafhankelijkheids oorlog gevangen gezet en geëxecuteerd. Ook over dat deel van de Ierse cultuur en geschiedenis kwamen we zo wat meer te weten.

Yay, de black stuff, mijn lievelings! Het feit dat de gelegenheden waar je die stuff kunt krijgen over het algemeen roze gebloemde banken hebben (de standaard irish pub), speelt daar vast ook een rol bij.