Banff en omstreken

Canada, Banff

Vanochtend besloten we vroeg uit de veren te gaan, want de camping lag aan een mooie highway om wildlife te spotten.
We reden op weg naar Banff en het was dus gelijk raak!

Guus reed netjes op de weg, toen Anne begon te gillen dat hij achteruit moest rijden. Guus natuurlijk eerst moeilijk doen dat je niet achteruit kan rijden op een Highway en vooral niet eentje waar het stuk waar we rijden eenrichtingsverkeer is. Maar omdat het half zeven was, was er toch nog geen kip op de weg (wel beren) dus besloot hij toch maar naar Anne te luisteren.

En daar was hij dan onze tweede wilde Black Bear van de vakantie en eentje die we echt goed konden spotten. De beer keek niet op of om van onze luidruchtige Steve die ook niet echt zin had om zo 's ochtends vroeg een beetje stilletjes achteruit te rijden. Gelijk onze camera's gepakt en deze mooie Black Bear gefotografeerd.

Toen weer na een paar seconden doorgereden, want echt stilstaan bij een beer schijnt niet zo goed voor de beer te zijn, omdat hij dan te snel mak wordt en de kans dat hij wordt aangereden vergroot wordt.

Toen doorgereden naar Vermillion Lakes, aan de rand van Banff. Deze lakes zijn een goede plek voor de dieren in de winter en op 1 elk na (en natuurlijk de chipmunks en gray squirrels), hebben we geen andere dieren gezien.

Omdat het nog tamelijk vroeg was, gingen we eerst naar de Hoodoos. Dit zijn een soort rotspilaren die door erosie zo apart gevormd zijn. Daarna naar het museum van de Indianen, om ook nog wat van de geschiedenis op te pakken.

Toen weer terug naar de camping, maar eerst nog even een tussen stop gemaakt bij het Fenland trail. Dit is een tochtje door het bos in de buurt van de Vermillion Lakes.

Op de camping aangekomen, rond een uur of 2, begon het te regenen!! en het was niet 1 buitje maar meerdere waarbij er ook nog wat onweer bij kwam kijken.
We hebben dus even in onze van boekjes gelezen en gewacht tot het weer droog was.

Toen het weer een beetje droog was besloten we vanaf de camping te lopen naar de Johnston Canyon. Dit is een mooie rivier, die tussen de rotsen doorstroomd met meerdere spectaculaire watervallen. We namen de Johnston Canyon Trail die langs deze rivier loopt tot aan de hoogste waterval. Toen we weer terug kwamen (het was inmiddels weer gaan regenen) hebben we nog even genoten van een warme kop chocolademelk. En toen weer terug naar de camping om te koken.

Het is dus echt gelukt : een beer gezien en gefotografeerd. Het verhaal van een tamme beer lijkt me nogal onwaarschijnlijk, volgens mij zijn het onbetrouwbare beesten die niet echt tam worden. Ik blijf het toch maar bij mijn door Martien gewonnen kermisbeer houden. Jullie hebben weer prachtige foto's gemaakt. Anne heeft echt een heel goed toestel. Vooral de foto van de Hoodoos vind ik om een of andere reden erg mooi (naast de foto van de beer natuurlijk?!). Wie gaat er nu meteen binnen zitten als het gaat regenen: het is uitstekend weer voor een bbq. Het is jammer dat ik geen foto's heb van de bbq bij TW en OJ: Onder de parasol stond de bbq en Niels stond onverdroten met een hand het vlees te bakken en in de andere hand had hij een grote paraplu. Het was echt heel gezellig. Alleen jammer dat jullie geen wasmachine en droogtrommel hebben om alle natte handdoeken en kleden weer op orde te krijgen. Maar zonder gekheid: gelukkig regende het niet aan een stuk door.

MenM 2009-07-27 21:11:40

Gelukkig ruk ik al op naar de tweede plaats. Maar ja, heeft Maria toch al alles gezegd wat ik wilde zeggen: beware of the bear (ik doe het ook maar eens in het engels, want jullie tocht raakt er mee doorspekt) Maar Rudolph het hert is toch ook wel schitterend. En dan de regen: niet leuk, maar waarschijnlijk broodnodig als ik die mooie natuur zie. Dus af en toe maar even doorbijten. Veel plezier maar weer td

Diny 2009-07-27 21:51:03

Ik vraag me af: is het wildlife alleen voor dag en dauw te spotten? Half 6 en vakantie matcht anders niet echt hoor ;-) En wederom superfoto's (het loont in elk geval wel)!

Nelleke 2009-07-28 09:09:00

Hee gaaf die moose. Je ziet echt helemaal die haartje op zijn gewei zitten. Leuk hoor :-)

Ron 2009-07-28 10:03:03

Jullie hebben volgens mij echt een prachtige reis, de foto's worden steeds maar mooier!!

Sanne 2009-07-30 17:31:41

Prachtige natuur en dan die mooie dieren in het wild, dat maak je hier in ons kleine kikkerlandje niet mee. Dit is volgens mij een onvergetelijke reis voor jullie geniet nog maar van. Groetjes van ons.

TW & OJ 2009-07-30 19:26:38

Hoi Guus, wat een vreselijk leuke trip maak je. Wens jou en Anna nog heel veel plezier. GrtZ Peter

Peter 2009-07-31 12:31:24

Hallo Globetrotters! Wow dit ziet en klinkt weer geweldig! (Behalve de opsta-tijd dan hihi ;)) Super leuk om jullie zo te volgen.... Keep up the good work, pas op voor de beertjes en ik blijf jullie stalken hoor hah! :D Groetjes!