Buffalo dag. Herten dag. Squirell dag.

Canada, Fort MacLeod

Vanochtend stonden we weer op en reden vanaf onze Cozy Cove (jawel onze kampeerplaats had deze romantische naam :) ) verder naar de Waterton Lakes.

Maar eerst maakten we een tussenstop bij de Head-Smashed-In Buffalo Jump. Dit is een klif waar de indianen vroeger kuddes bizons vanaf jaagden, waarbij de buffalo's dood onder aan de klif eindigde. Om dit te bewerkstelligen was nogal veel moed voor nodig, want 1 indiaan moest verkleed als buffalo kalf voor de menigte uitrennen... Leuk baantje.....
Hierbij was nog een museum met uitleg en een film over hoe dat allemaal gebeurde.

Hierna reden we met Steve door naar Waterton Lakes waarbij we een Bison Paddock op reden. Dit is een 'klein' stukje land waar nog een aantal bizons (buffalo is hetzelfde) leven.
Daar hebben we een kudde gezien en 2 stieren, die terwijl ze op een afstand lagen, toch nog best wel groot zijn!

Op de camping in Waterton aangekomen zagen we opeens een hert op de camping lopen! Wij gelijk de camera's gepakt en het beest eens goed van alle kanten gefotografeerd. We waren wel een beetje verbaasd, dat alle andere mensen niet naar dat lieve hertje opkeken.
Naast dat lieve hertje waren er ook nog heel veel ground squirells te zien die zo leuk piepte als je langsliep.
Maar goed wij dus helemaal in onze sas dat we zo'n lief hertje van dichtbij konden fotograferen. Dus gingen we even zitten om een boekje te lezen en toen kwamen we nog een hertje tegen!
en nog een....
en nog een...

hmm vreemd...

We besloten om een wandeling te maken langs het mooie Cameron lake, waar onze camping aan lag. En toen kwamen we weer een hertje tegen

Naja zoals jullie waarschijnlijk wel merken, waren die herten bijna een plaag in Waterton. We hoorde zelfs van een aantal mensen op onze camping dat ze hadden gezien dat een hert de hoed van een arme oude dame had af gebokt!

Het verhaal van de klif en de bizons kenden we wel. Alleen het stuk van de als bizon verklede indiaan om de bizons te lokken stond er niet bij. Inderdaad een leuk baantje, misschien vonden ze het wel een eer. Nu je de bizons in het echt van dichtbij gezien hebt, heb je vast heel respect gekregen voor de indianen op bizonjacht. Ik vind koeien van dichtbij al erg groot en houd het maar bij de leuke herten!!