Sulphur Mountain in Banff

Canada, Banff

Vanochtend na nog een beetje regen gingen we op weg naar de nummer 1 attractie van het plaatsje Banff die we nog niet hadden bekeken. Met de Gondel de Sulphur Mountain op waarbij je een goed overzicht hebt van Banff, de omliggende bergen en bossen.

Op de heenweg over de 1A Parkway kwamen we nog 3 grote herten tegen (Elk), deze waren we al eerder ook tegen gekomen op ongeveer dezelfde plek langs de weg. Toen we in Banff aankwamen was het weer verbeterd en kwam de zon weer door de wolken.

Met de Gondel gingen we naar boven en hier konden we nog een korte wandeling maken naar een oud gebouw op de top. Ondertussen natuurlijk nog wat mooie overzichtfoto's gemaakt.

Ondertussen zijn we weer afgedaald naar het drukke Banff, waar we nog even Pindat bijwerken voordat we onze reis voortzetten naar Calgary.

Zo te zien vermaken jullie je uitstekend in de gondel. Dat is ook leuk; je ziet hetzelfde, maar steeds vanuit een andere hoek. Het uitzicht boven is weer geweldig: die bergtoppen die in de wolken zitten. Ik ben benieuwd hoe Calgary bevalt na Banff. Het lijkt me ook een erg drukke stad. We lezen het wel weer. Goede reis weer, en ben een beetje zuinig op Steve: niet teveel knarsend achteruit.

MenM 2009-07-27 21:18:54

Hoi, Ik ben ook benieuwd naar Calgary. Ik ben nl nog al van de sport. Er zijn daar Olympische Winterspelen geweest, het heeft een supersonisch snelle hooglandbaan en last but not least Evert van Benthem woont in de buurt (sommige Hollanders gaan daar langs of bijna langs, omdat hij een BN-er is) Ik lees jullie belevenissen wel weer. Groet td

Diny 2009-07-27 21:58:00

Ik zag toch nog een aantal plaatjes voorbij komen die me niet bekent voor kwamen. Maar wel leuk! Veel plezier in calgary, gr Marja