Excursies Antalya

Turkije, Antalya

Vandaag startten we onze dag vroeg. Na een kort ontbijtje in het restaurant werden we om half 9 verwacht bij de slagboom voor de eerste excursie.
Nadat een klein autootje ons had opgehaald, stapten we over in de grote bus. Samen met Duitsers en Fransen vervolgden we onze reis naar de eerste plek; Perge, een oude Romeinse stad.
Hier werden we rondgeleid en mochten we even zelf op onderzoek uit.
Na een tijd hier doorgebracht te hebben, zijn we weer in de bus gestapt voor de volgende bezienswaardigheid; de Kurşunlu waterval.
Na een eindje rijden kwamen we ook hier veilig aan en begon de wandeling door het park rondom de waterval. We zagen hier erg mooie uitzichten op de waterval en maakten (natuurlijk) wat leuke foto's.
We hadden alleen niet goed begrepen dat we de korte route moesten pakken, dus vele trappen later kwamen we pas weer aan bij de bus, die intussen al bijna vol zat.

Vervolgens reden we een stuk naar een klein restaurantje waar we het eten uitgedeeld kregen. Heerlijke kip met couscous en een salade. Hier zaten we aan tafel met de andere twee Nederlanders van de groep en raakten we kort aan de praat.

Daarna reden we verder naar het Aspendos Theater, een amfitheater welke nog in gebruik is. Na een kort verhaaltje van de gids mochten we zelf weer op onderzoek uit. Na wat foto's genomen te hebben, hadden we het wel gezien en zat de tijd er ook weer op.

Met het kleine autootje wat vervolgens ook was aangekomen, vertrokken we weer naar het hotel waar we moe maar voldaan op de bank neer ploften.

Daarna buiten nog even wat gegeten en gedronken en om 19.30u was het tijd voor ons 5 gangen diner bij het Griekse a la carte restaurant in het hotel. Ook dit was weer erg lekker en vertrokken we bommetjevol weer naar de kamer om uit te buiken. Niet veel later zijn we gaan slapen.

Het was een intensieve, maar erg leuke dag.

Wordt lastig kiezen straks voor t fotoboek

Mike 2022-04-21 21:00:23

Hebben jullie al een leuke steward geregeld om jullie het vliegtuig in te rollen? ;-) Ik dacht dat ik veel eet foto's maakte....

ilonka 2022-04-21 21:53:16

@mike Nou zeg dat.. haha @ilonka Dat we 5 kilo zwaarder terugkomen is een feit, haha!