De zesde bestemming

Oostenrijk, Huben

De dag begon goed; kraantje van de gasbus kan niet meer opengedraaid worden, dus kunnen we ook niet meer koken (en geen broodjes warm maken voor het ontbijt). Dan maar een paar sport/outdoorwinkels op de route afgaan. Na tig winkels (ook grote centra) bezocht te hebben, zijn we helaas niet geslaagd voor een nieuwe aansluiting. Maandag maar even opnieuw zoeken..

En door...

Vanwege de drukte door het pinksterweekend probeerden we te reserveren, alleen kregen we veel afwijzingen dat campings vol zaten. Dan toch maar naar de iets duurdere Ötztaler Naturcamping im Huben die bovenaan mijn lijstje stond. Zij hadden gelukkig nog een plekje vrij.
Eenmaal daar aangekomen (na een urenlange zoektocht voor een gasaansluiting), werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Zij wees ons ons plekje aan en vertelde waar er restaurants dichtbij waren (want we hadden best wel honger gekregen).
Deze camping is één van de drukste die we tot nu toe hebben meegemaak. Ook de plekjes zijn redelijk klein. Voor elektra moet dit keer betaald worden en er staan koeien met bellen om hun nek te rinkelem vlak naast de camping. Maar verder hebben we wel een mooi uitzicht op de bergen en is het sanitair ook wel goed (met bankjes in de douchecabines dit keer!). Het opzetten ging ook redelijk snel waardoor we ook snel konden gaan eten. Nu nog een restaurant vinden in het dorp. De enige 3 restaurants die er waren, waren allemaal niks. De één was voorlopig voor langere tijd dicht, de ander was de keuken van dicht en nog een andere kon je geeneens binnen zitten (afhaal). Dan maar naar het iets grotere dorpje Längenfeld doorrijden. Daar hadden ze gelukkig een gezellig pizzeria/restaurant. Daar zijn we maar naar binnen gegaan en daar heerlijke spaghetti op.