Troodos gebergte

Cyprus, Troodos

Vandaag hadden we de excursie naar het Troodos gebergte (Zuid Cyprus). Om 8 uur werden we opgehaald bij het hotel. Na een half uurtje passeerden we de grens van Turkije/Griekenland in Nikosia en werden onze paspoorten gecheckt. Onderweg zijn we gestopt bij een paar dorpjes (Peristerona, Kakopetria, Omodes) waar we o.a. kerken en souvenirshopjes hebben bezocht. Ook kwamen we in een dorpje waar ze voor hun huis o.a. allerlei groenten en fruit in potjes verkochten. Na een paar van die straatjes doorgelopen te hebben, kwamen we uit bij een klein riviertje met een brug. Daar heb ik maar even mijn flesje met (koud) water gevuld.
Om half 1 kwamen we aan bij een restaurantje waar we hebben gelunched (uitgebreid buffet incl. dessert).
In het Zuiden van Cyprus is het gemiddeld zo'n 10 graden kouder dan in het Noorden (waar ons hotel ligt), maar nog altijd een aangename temperatuur (24 graden).
Om half 4 keerden we weer terug naar het hotel waar we om 18u aankwamen.
De rest van de avond lekker rustig aan gedaan.