Dagje Slovenië

Slovenië, Kranjska Gora

Vandaag hadden we een dagje Slovenië met verschillende bezienswaardigheden op de planning staan.
We vermijden vandaag alle snelwegen in Slovenië, aangezien we anders tol moeten betalen (rond de €16,-). Daardoor rijden we wel een touristische route met veel haarspeldbochten. Je doet er iets langer over, maar dan heb je wel een mooie route.
Na iets minder dan een uurtje rijden, komen we aan bij Naravni rezervat Zelenci in Podkoren/Kranjska Gora. Geparkeerd op een parkeerplaatsje aan de kant van de weg en na een stukje lopen door het bos kwamen we aan bij het mooie heldere meer (waar Angel natuurlijk gelijk in sprong). Na een aantal foto's gemaakt te hebben, hadden we het daar wel gezien en reden we verder naar de volgenden stop: Lake Jasna in Kranjska Gora.
Eerst even op een terrasje gezeten daar en daarna even rondgekeken. Achter een heuveltje naast het meer bij het terras, lag nog een veel groter meer! Dit was echt een prachtig gebied. Even lekker de waterschoenen aan gedaan en door het water gelopen met Angel!
Na een beetje afgekoeld te zijn, zijn we door gereden naar Bled. Op zoek naar een mooi plekje om een foto te maken van het fort, kwamen we Straza Bled tegen, een outdoorpark met verschillende activiteiten. Het was er erg rustig dus konden mijn moeder en Angel lekker rustig zitten op het terras in de schaduw, terwijl ik een paar keer van de rodelbaan af ging (omhoog met de kabelbaan, naar beneden rodelen).
Na daar ook weer een tijd doorgebracht te hebben, besloten we maar weer naar de camping te gaan. Maar eerst even snel gourmetspul gekocht.
Daarna lekker gegourmet en vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we al om 10u paraat staan bij het tandemvliegcentrum.

(Ongeveer) de hele route door Slovenië is hier terug te vinden: https://maps.app.goo.gl/MfEqJGJPNMFgvmm59