Samenvatting Tenerife reis

Nederland, Sommelsdijk

Van 'het is maar een griepje' naar een 'totale lock down'.

Wat een vakantie om nooit vergeten moest worden, is dat inderdaad ook geworden. Maar dit keer niet geheel in positieve zin.

Toen wij woensdag op donderdagnacht vertrokken richting Tenerife leek het allemaal nog wel mee te vallen. Er waren erg weinig gevallen bekend op de Canarische eilanden (inclusief Tenerife) en in Nederland was het ook nog niet zo heftig als nu. Maar daarna ging alles in een sneltreinvaart.

Donderdagochtend kwamen we aan in Costa Adeje, een gezellig druk badplaatsje. Gelijk een auto gehuurd voor de hele vakantie, die we later toch een paar dagen eerder zouden moeten inleveren.

Gelukkig zijn we vrijdag gelijk naar het toffe waterpark, Siam Park, gegaan, want 'stel je voor dat maandag (de eerst geplande dag voor dit tripje) het ineens gesloten is. Blij dat ik dit voorgevoel had en dat we deze leuke dag nog hebben kunnen beleven!
Zaterdag nog een leuk tripje kunnen maken naar een vulkanisch gebied, maar 's avonds kregen we het bericht dat heel Spanje, waaronder Tenerife, vanaf maandag in lock down zou gaan. Vanaf daar liep de vakantie toch wat anders dan gepland.

Zondag de huurauto in moeten leveren, aangezien zij vanaf maandag ook zouden sluiten.
Daarna het dorpje in gegaan; lekker met een drankje op een terras uitkijken op de zee! Ook dit verliep iets anders.
Op de route naar het strand sloten stuk voor stuk de winkels en eenmaal op het strand aangekomen werden we tegengehouden door de politie met de melding dat we allemaal naar ons appartement/hotel moesten gaan.

In het hotel zelf werden die avond alle faciliteiten stopgezet, het zwembad gesloten en meubilair binnen gehaald. Het leven in het resort ging verder gewoon door alsof er niks gaande was.

Maandagochtend kregen we een brief onder de deur door geschoven dat inderdaad alle faciliteiten gesloten zouden blijven en dat we het hotel niet mochten verlaten. Door de straten zagen wij vanaf het balkon af en toe politie rijden die mensen op straat aanprak.

En gisteren, onze laatste officiële dag van de vakantie, werd tot overmaat van ramp ook nog de hotelbar afgesloten, de enige mogelijkheid buiten de buffettijden om drinken te verkrijgen.

Na alle spelletjes gespeeld te hebben, waren we daar nu ook wel klaar mee en waren we blij dat onze (geplande) vlucht naar Nederland ging.

Een raar eind van een vakantie die moest zorgen voor een uitgerust gevoel