Labranda Bahia Fanabe / 6e dag

Spanje, Costa Adeje

Nadat alle ligbedden gisteren aan de gasten zijn weggegeven, hebben ze vandaag al het meubilair van buiten weggehaald, waarschijnlijk om grote groepen te voorkomen.

Om half 10 maar even gaan ontbijten en gevraagd bij de receptie of we onze check-out konden verlengen naar 15u, het tijdstip dat onze transfer aan komt.
Dit kon bij een betaling van €30,-. Nou prima, dan kunnen we in ieder geval veilig op onze kamer blijven (i.p.v. in een drukke receptieruimte) en nog genieten van eten en drinken.
Draaien we ons om zien we dat de bar gesloten is. Geen drinken voor ons dus.
Na ons lopen er nog een paar boze Nederlanders naar de receptie. Zij zitten hier t/m vrijdag, betalen voor all-in, maar er is niks all-in meer aan.
De receptionist zegt dat ze de bar moesten sluiten van de politie. Niks aan te doen natuurlijk, maar kom dan met een alternatief voor je gasten (of een gereduceerd late check-out tarief).

Toen moesten we de tijd tot 14:45u nog uitzitten, totdat onze transfer kwam. Deze transferbus zat redelijk vol met allemaal mensen uit verschillende hotels die zo snel mogelijk Spanje uit wilden/moesten.
Rond 15:45u kwamen we aan op het vliegveld Tenerife Sur en moesten we gaan inchecken bij de balie. Aangezien het inchecken hier nog niet online kan, moesten we achteraan sluiten in de rij die uiteindelijk één uur zou duren.
Dit keer weer bijna zonder problemen door de security check (behalve de scan die afging op mijn ma's kunstheupen). Toen wat te drinken voor in het vliegtuig gehaald en eigenlijk gelijk daarna konden we al boarden.
Het vliegtuig vertrok ruim een half uur later dan gepland, aangezien het zo druk was op het vliegveld en de piloot nog geen toestemming tot vliegen had gekregen. Ondanks dit waren we toch op tijd aangekomen op Brussel Zaventem (na ruim 4 uur). Toen nog een tijdje op de koffers staan wachten (met ruim 300 andere mensen die in het uitverkochte vliegtuig zaten) en daarna gelijk naar huis gereden waar we rond half 3 aankwamen.

Het was een reis om nooit te vergeten.

een vakantie dus om snel te vergeten, maar die je waarschijnlijk nog lang zal heugen ; (