Parque del Drago en Chinyero / 3e dag

Spanje, Icod de los Vinos

Vandaag een tripje naar het westen gepland. Als eerste naar Parque del Drago met de bekende Drakenbloedboom. Na een klein uurtje rijden langs een flink toeristische route (door de bergen e.d.) komen we aan bij het park rond half 11. Een klein opgezet parkje met verschillende flora van het eiland, de grote Drakenbloedboom van 20 meter hoog en veel salamanders.
Na een paar uur hier hebben rondgekeken, zijn we verder gegaan naar de volgende locatie op de route: de Chinyero vulkaan.
Na hele steile wegen te hebben gehad, komt de volgende uitdaging; een heuvelachtig parcours naar de parkeerplaats van de Chinyero.
Uiteindelijk komen we er aan en zijn we de wandeling begonnen richting de vulkaan zelf. Halverwege de wandeling toch maar gestopt, maar wel hele aparte uitzichten gehad van de nalatigheid van de vulkaan.

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden, waar het klaarblijkelijk toch een heel stuk warmer was dan in het westen van Tenerife (daar 13.5 graden, hier 21 graden).

Na het eten nog even naar het strand gegaan en daar genoten van een mooie zonsondergang.

t is jammer dat door omstandigheden er abrubt een einde aan de vakantie komt. Maak er nog wat leuke resortdaagjes van en we hopen op een goede thuisreis!!!!

pa 2020-03-15 20:36:01

@pa komt wel goed hoor! Kus